torsdag 21 april 2011

Hund tjejer

Hej!!
Onsdagen var en händelserik dag hos oss och därför blir den uppdelat på två bloggningar..
Du som läsare ser ju dem i följd oavsett! :-)

Dagen startade tidigt för mig och Amelia, redan klockan sex gick vi upp och packade in oss själva och Amelias kanin Snowball i bilen. Det var nu dags för hennes lilla kanin att bli kastrerad. På Blå Stjärnan tog veterinär Bo Runsten emot. Honom brukar man ju se på TV i programmet Djursjukhuset.. när de är i Göteborg och går med något djur från Universeum som behöver vård.. Han var trevlig att träffa och tog väl emot våran lille snöboll. På eftermiddagen var det dags att hämta hem en sömnig liten kanin..

Snowballs och Doorbells ungar växer så det knakar.. mest ser man hur de utvecklas och blir allt mer "kaniner". De är vekligen helt underbart söta.. Här är bilder på dem:


Vitare och svartare.. Vi är så nyfikna på vad de kan vara för kön på de två..
Jag har min gissning: Vitare är en kille och svartast är en tjej.. vilket naturligtvis kan vara helt fel!! :-) På måndag är det tänkt att vi ska få ett svar - då åker vi till Doorbells uppfödare och frågar henne.


Vit


Svart... Namnen till de små ligger på lagre så länge - tills vi vet vad de är..


Oj, oj så söta det är.. jag kan nämna att det förekommer en del tjat bland några av tjejerna... att de här två ska få stanna kvar i huset.. Fast det har jag inte sagt "ja" till..


Undrar vilken ögonfärg jag får??

De två hundtjejerna Elina och Sara var ute på härlig promenad i det vackra vårvädret med sina hundar Misa och Amadeus. Sara skickade dessa bilder efteråt:

Misa och Amadeus!! Söta är de!


Elina och hundarna.


Sara!! Tack till Sara för dina fina bilder!! :-)

Det var första delen i onsdagsbloggen!!
Vi hörs!
Madelene

2 kommentarer:

Marie-Anne sa...

Ja, det blir nog svårt att skiljas frän de där två sötnosarna....Kanske att de blir kvar?

Lisbet sa...

Kan förstå att tjejerna vill behålla kaninerna de är så söta.