fredag 29 april 2011

Badhundar

Hej!!
Underbara dagar på västkusten! När barnen kom hem från skolan så bar det raka vägen ner i viken.. med spann och håv för att se om det fanns några krabbor att fånga. Det fanns det, och diverse olika fiskar och så räkor förstås. Lukas lyckades med att trilla i vattnet från bryggan.. så nu har även han "badat"! Fast han kom snabbt upp igen förstås!! :-)

Några glada badare var med på promenaden till Et.. och det var inte de tvåbenta som var badsugna! Nellie, Amelia och jag tittade på men njöt av deras glädje.

Et

Härligt dopp!! Det är strax under 20 grader ute och alldeles, alldeles underbart..

Så här vid datorn får jag ett långt avbrott i mitt bloggande.. som ofta. Elina bestämmer sig för att jag ska passa kaninen Doorbell medan hon tar en dusch.. Doorbell är mysig och go - sitter alldeles still och njuter.. så länge jag utan uppehåll klappar henne över huvudet och ryggen!! Om jag slutar klappa - börjar hon genast gräva och riva på min mage!! Inte så skönt.. Så jag får väl sitta här och klappa kanin en stund.. :-) fast då blir även jag sömnig och avslappnad.. precis som kaninen.

Öronflax!


Ida och Irma i full fart!


Lova älskar att bada!

En säl?? Nej.. field spaniel.. Annars är det gott om säl runt ön..


Lova kommer upp efter att ha simmat runt i säkert en kvart..

Irma och goa Nellie, härligt att springa på stranden..


På ön har vi effektiva städare!! Om man har lite gammalt bröd och slänger ut det - är det borta inom några minuter - trots att ingen mås syntes från början.. Någon ser vad som händer - skriker ut att mat finns och så kommer de från alla håll.

Svävar..


De är vackra på sitt sätt.. Bor man på en ö så vänjer man sig också vid att höra dem - så mycket att man inte alls hör dem! Precis som någon som inte hör bilar eller tåg när de bor i stan.. :-)

Fler bilder finns i Amelias blogg..

Önskar er alla en skön valborgshelg och första maj!!
Madelene

7 kommentarer:

Lev idag sa...

Vackra bilder både på hundar och fåglar...jag gillar måsarna oxå, dom hör skärgården till!

Susann sa...

härliga bilder som vanligt ! vad underbart det ser ut med hela gänget badandes :0)
ha en trevlig valborgsmäss och 1 maj

Kennel Zelzany sa...

Så härligt med badhundar:). Vackra bilder på busiga hundar och fina måsar. Jag gillar måsarnas skrin, det hör till på kusten.

Ylva o Cliff sa...

Det är nåt speciellt med måsskrik...tanken går till sommar och hav! Finfina bilder! Ha en go helg !!!

Lisbet sa...

Vilket skönt väder ni verkar ha, som sommar. När bönderna börjar plöja här så kommer det också måsar från ingenstans.

Marie-Anne sa...

Det verkar som om Ida börjar vänja sig vid att bada.......

Lena & tussarna sa...

Vad underbart det ser ut när hundgänget är i badet!

Måsar är naturliga inslag i havsmiljön, du har fått underbara bilder på måsarna!

Ha en bra valborg och första maj!