lördag 30 april 2011

Hästar och kaniner

Hej!!
Dags för ridning igen och tjejerna var så glada - ridläraren hade lovat uteritt om vädret var bra.. och det var det!! Så för Nellies del blev det tredje uteritten på rad eftersom hon red igen två gånger på påsklovet och de grupperna också red ut.. Nöjd tjej!! För mig var det desto jobbigare.. Ridlärare Lotta sa plötsligt att det var dags för trav.. i en uppförsbacke i skogen!! PUST!!!! Att jag inte svimmade!! Enda trösten var att jag inte var ensam om att inte ha jogging kondition.. de flesta mammorna tyckte som jag att detta var över vår förmåga.. och de pappor som var med sina barn i stallet, satt påpassligt nog i cafét!! De slapp joggingturen i skogen helt och hållet, vilket inte kändes helt rättvist.  ;-) Jag föredrar att promenera..


Linn fick favoriten Babsan igen..


Många och långa uppförsbackar i skogen..


Nellie hade Sirius

Skogen


Nellie och Sirius.. som fick ett riktigt pigg-ryck när vi skulle trava uppför backen.. Jag såg att om jag inte håller i tygeln, så skulle han definitivt ta till galopp och dra iväg.. Så det var bara till att bita ihop och försöka springa med i den snabba trav som blev.. Pust!! Här är det dock avslappnad skritt precis innan vi når stallet.


När jag nu tömde kameran så var det 300(!) bilder tagna på kaninungarna!!! IDAG!!
Här är några av bilderna... Denice i gröngräset.


Söta Denice som kommer att flytta till Teddytassens kaningård.


Ljuvliga lilla Smultron följer med.. men kommer att stå till salu där..


Men det dröjer ännu några veckor.. Så vi får njuta av dem ett tag till!! :-)

Ha en fortsatt skön helg!!
Madelene

3 kommentarer:

Marie-Anne sa...

Ja, njut av de små liven! De är så söta!

Lisbet sa...

Vilken skön ridtur för tjejerna, fin natur och väder. Vad grönt allt ser ut, här är det brunt ännu, på vissa träd kan man se början på små,små blad. Mys på så länge ni kan med de söööta kaninerna.

Kennel Zelzany sa...

Härligt att rida ute i skogen i det underbara vädret. Ursöta små kaninbebbar, det gör nästan lite ont i hjärtat för dom är sååå söta:).