lördag 16 april 2011

Lite av varje

Hej!!
Så är påsklovet igång.. och jag tror att vi alla njuter! Det är skönt med lite senarelagda morgnar.. Fast just DET drabbar ju inte mig! Ibland funderar jag på om hundarna har inbyggda klockor för de vaknar nästan per automatik alltid någon gång vid 6.15 på morgonen. Då ska de ut en sväng i trädgården.. Sedan kan de kanske somna om.. fast Frosty är alltid orolig och längtar efter frukost! :-)

Det var en strålande vårdag på ön idag!! Härligt! Jag var i stallet med tjejerna och allt gick bra där.. Hemma höll de stora tjejerna på med kanin fotografering.. De utvecklas och växer verkligen snabbt, de små kaninungarna. De är tio dagar nu.. här kommer några bilder på dem. Har man inte valpar i huset så.. får man ta vad man har!! :-)

Ungarna har nu båda två öppnat ögonen..


Liten svartvit


Den vitsvarta ser nästan randig ut!! Rolig teckning den har fått!


Promenad..


Ojoj vad de växer - fast storleksmässigt är de ändå väldigt små - får plats i
Elinas handflata båda två på samma gång.


Sötis!


Pappa - Snöbollen fick komma ut en stund i solskenet.


Fast när jag äntligen fick med mig en av tjejerna.. Amelia på promenad - så hade dimman dragit in över ön.


Ida gillar inte att stå och vänta - utan gör tokhopp rakt upp i luften.


Flera gånger.. De andra står lugnt och väntar.. Ålder ger visdom...


Det som var så soligt när vi började göra oss i ordning för promenad.. Vädret växlar snabbt på ön.


Söta Ida får vara lös på Et. Det gillar hon!


Jag med Misa och Frosty


När vi kom till stranden ville Frosty bada. Det fick hon! :-)

Det var allt från oss!
Ha en fortsatt trevlig helg!
Madelene

5 kommentarer:

Lev idag sa...

Ursöta kaninungar...för att inte tala om "Snöbollen" bland alla krokus!

Ylva o Cliff sa...

Jättefin bild på pappa snöbollen! Härligt med djur och blommor!

Anki och tjejerna sa...

Solen lös så fint här i går morse. Tog på mig trekvartsbyxor och körde till Eslöv för att titta på tävling, där var det då rakt ingen sol...Kallt blev det.
Vilka små söt kaniner <3

Lisbet sa...

Jättefina bilder som vanligt på kaniner och hundar. Bilden på pappa kanin bland alla krokusar, vilken fin påskbild.

Marie-Anne sa...

Det är nästan så att jag skulle vilja ha en kanin - men bara nästan..........!