måndag 18 april 2011

Måndag i stallet

Hej!!
Tänk att det är så underbart väder i påskveckan!! Jag bara njuter i fulla drag!!
Vi fick närapå en heldag i stallet idag.. När tjejerna missar någon ridlektion så har de möjlighet att
"rida igen" som det heter. Gäller att boka i tid... Fast vi har rätt svårt för att komma till stallet på andra dagar än vi dem vi redan är där. Men så här på påsklovet gick det bra! Så Amelia red två lektioner och Nellie en.
De fick båda två rida ut i skogen idag. Jag fick gå med vid sidan om Nellie i skogen så även jag fick en skön promenad. Det är vackert i skogarna runt Clareberg. Ganska stora höjdskillnader, bäckar som rinner och fullt av blommande vitsippor i bokskogen... Fint!! Inga bilder tyvärr.. Kanske i morgon? Jag ska försöka ta med kameran då - det är meningen att Nellie rider igen då också. Man får passa på.

Vi har fått en bild på mailen. Tack så mycket till Ann-Sofie!!

Det är Gloria som är ute med goa lillhusse och kompisen Leon!!
Så söta båda två!!

En fråga till er bloggläsare.. Om du är intresserad av hundar.. Vilka hundraser har du varit och är intresserad av att köpa förutom dem du idag äger?? Svara gärna i kommentarsfältet..

Här kommer mina:
Som barn ville jag ha: labrador, karelsk björnhund.
I tonåren ville jag ha: border terrier eller rodesian ridgeback
Som ung vuxen: belgisk vallhund.. spaniels..
Nu är jag förutom dem jag har.. intresserad av:
boston terrier, cocker spaniel, ungers vizla, schipperke..

Det var väl en oväntad mix?? Fast är verkligen helt nöjd med de hundar jag har idag!

Ha det gott!
Madelene

2 kommentarer:

Kennel Zelzany sa...

Så härligt med en heldag i stallet:). Jag tror nästan att jag någon gång under livet velat ha nästan varenda hundras;). Men om jag minns rätt så var nog den hund jag först på allvar började titta efter var en Akita Inu och det var när jag gick i gymnasiet. Men hör och häpna så blev det en saluki istället:). Hundraser som jag är intressrad av idag förutom mina goa hundar är: Mini Aussie eller Aussie, Cocker Spaniel, Gordon setter, Australien cattledog, Azawakh mfl;). Ha en härlig påskvecka!

Lisbet sa...

När jag var i tonåren ville jag ha en Bernersener, golden och så har jag alltid varit förtjust i långhårig dvärgtax. Settrar ligger mig varmt om hjärtat, har haft en engelsk. När jag skulle köpa Zelda funderade jag på att köpa en Tollare. Engelsk springer och cocker spaniel skulle jag kunna tänka mig nu att ha. Fast jag är mycket nöjd med de två som jag har.