måndag 11 april 2011

Ida vågar

Hej!!
Måndag förmiddag.. och det känns så skönt.. Jag har tagit mig själv i kragen och deklarerat - på internet.. Det är så gott att få det gjort! Även om det inte är några konstigheter..
Hundarna puffade uppfordrande på mig och javisst!! Klart vi går på promenad.. Skönt var det för nu har våren kommit till ön på allvar - det är nästan svårt att gå in när man väl kommit ut! Hoppas vi får en lång och varm vår detta år!!


Frosty kollar att jag är med.. Efter att ha gått ett varv runt ön så var det såklart
dags för hundsläpp på udden..


Kolla här: Ida tar sitt allra första kliv ut i vattnet!! :-) Hon vågar idag!!


Jodå - det känns allt lite annorlunda.. än på land.


Bäst att gå och vada lite här vid kanten först..


Men så.. provar Ida på att gå lite djupare!! Hon vågar! Så det dröjer nog inte
alltför länge innan det blir såhär:


Irma hon älskar att simma!!


Fast Ida sparar den debuten till en annan dag..


Två godingar!! Misa och min lilla mysa..


Full fart - som alltid.


Fina Misa!!


Irma spanar..


Glad tjej!!

Ha det gott!
Madelene

6 kommentarer:

Susann sa...

här får vi vänta med premiär doppet, alldeles för mycket is ännu men om nån vecka så !

Marie-Anne sa...

Duktig tjej - jag tänkte väl att hon skulle våga snart! Hon har ju goda föredömen!

Ylva o Cliff sa...

Härliga badbilder! Man blir nästan sugen själv...

Kennel Zelzany sa...

Härliga bilder på badhundar:)!

Lisbet sa...

Det blir nog en badhund av Ida. Freja försökte sig på lite bad i översvämat dike igår.

Anki och tjejerna sa...

Modiga Ida! Hon gör rätt i att spara några debuter till vattentemperaturen är något varmare :-)