torsdag 9 juni 2011

Teknikens under..

Hej!

Nu kommer ett litet livstecken ifrån oss på ön.. Bara för att visa att vi finns.. Allt är bra med oss alla men.. tekniken är inte riktigt på vår sida just nu. Dels är det något som inte stämmer efter ominstallationen av min dator.. så den kraschar med blåskärm så fort jag slår på den.. Dels slocknade routern häromnatten när det åskade.. Så jag kan bara delvis komma åt mina datasaker.. och kan bara ta emot mail inom Facebook just nu. Så har du mailat och inte fått svar - ha tålamod! Datorn kommer förhoppningsvis igång när Nils har möjlighet att fixa felet.

Lite rastlösa blir vi nog barnen och jag när inte tekniken funkar som den brukarm, man skaffar sig vanor och rutiner utan att riktigt lägga märke till det. Som detta med TV:n.. Nils lånade ut digitlboxen till sin mor eftersom hennes gått sönder.. Så då har vi ingen tv i vardagsrummet.. Det finns en TV till som oftas av någon andledning visar skrikiga program på Nickelodeon kanalen.. Senare på kvällen behöver ju Lukas sova så den tv: får vara tyst..
Så Elina hann under kvällen med att baka sockerkaka och göra chokladmousse!! Gott! Jag har fått storstädat i ett par garderober - så när tekniktiden inte finns hinns annat med!! :-) men jag tycker att det är avkopplande att sitta en stund vid datorn då och då.
Nu lånar jag barnens laptop.. och har en hel del svåritghet med att sätta fingrarna på rätt tangenter! Min gamla hederliga stationära dator har stort och rejält tangentbord...

En fördel med denna dator är att här finns Amelias bilder!! Så många fina bilder hon tar den tjejen!! Jag har valt ut at låna några från de första dagarna i juni:


Lova och Irma


Lova i gräset


Irma spanar och drar in dofterna i nosen.. Lova lurpassar på henne!!

För att sedan springa fram och ge henne ett tjuvnyp!


Söta Amadeus är förstås med på tjejernas promenader..

Irma undrar vad matte gör..

Fina Irma..


Misa badar

Tack till Amelia för bildlån.. det kommer nog fler i morgon.. ;-) Det finns så många att ta av..

Ha en go helg!
Madelene



4 kommentarer:

Lev idag sa...

Ja usch vad frustrerande det är när tekniken krånglar. Trycker man på on-knappen ska det funka!
Många fina hundbilder...ett tack till Amelia...

Kennel Zelzany sa...

Det är jobbigt när tekniken inte funkar som den ska:( för oj va vardagen består av "onödig" tid som går till tv och dator och annat. Har varit utan några gånger när åskan slagit ner men nu springer jag runt och drar ut alla sladdar så fort det är risk för åska. Jättefina bilder på hundar i vacker natur:)!

Marie-Anne sa...

Ja det är konstigt att man har blivit så beroende av tekniken utan att ens tänka på det, förrän det plötsligt händer något.... Fast då kan man ju göra något annat i stället........Ta sådär fina bilder t.ex.

Lisbet sa...

Visst är det avkopplande att sitta vid datorn då och då, tänk vad fort man vänjer sig. Freja gör precis som Lova ligger och lurpassar på Zelda, hoppar på henne och biter/retas.