söndag 19 juni 2011

Vatten, stan är full av vatten..

Hej!

Jag och tjejerna har varit på utflykt med övernattning! Det var till Gränna där SSRK utställningen gick av stapeln idag.. Av någon underlig anledning så brukar field spaniels vara först ut i ringen.. Jag trodde att raserna skulle starta i bokstavsordning - men det är sällan det är så.. Alltså får man resa hemifrån mitt i natten eller försöka sova över om man anmält sig till en utställning på långt reseavstånd.
Jag har köpt ett tält - eftersom barnen älskar att tälta och det ibland blir bråk om det lilla fjälltältet som vi har. Det får bara plats max tre i det och då är det trångt!! Alltså var det dags att inviga nya 6-manna tältet i Gränna! Väderprognosen var nog så dyster. regn och åter regn.. Men man kan ju ha tur?!

Det började regna så smått redan i Göteborg och regnet följde oss hela vägen och i Jönköping tog det extra fart... Några mil kvar till Gränna.. tältresning i ösregn är inget vidare..
Fast precis innan Gränna så upphörde regnet och vi skyndade oss att checka in på campingen. De tunga dropparna började falla så fort vi packade upp tältet.. Men det mesta blev ändå torrt. Det var enkelt att resa tältet!! Skönt med ett rymligt tält och tjejerna var nöjda! Vi hade också skaffat luftmadrasser eftersom liggunderlag är så berövligt hårda! Att pumpa upp madrasser tar en stund.. Särskilt när nyinköpta pumpen går sönder efter ca fem minuter.. Körde till närste bensinmack - som liksom alla andra butiker i Gränna - nästan bara hade godis i sortimentet. Det visade sig att vi "hade gått över ån efter vatten" för pump fanns att köpa i lilla jourbutiken på campingen!! Perfekt!! Så fick vi då i ordning allt i tältet.


Elina och Ida på piren


Målmedveten Ida..

Vi sov gott på natten! Regnet föll till och från hela natten och när det blev morgon.. så regnade det allt ihärdigare. Fast i tältet var det torrt!! Skönt! Vad är värre än att vakna upp blöt och frusen?
Jag fick ge mig ut på hundpromenad och så var det dags att gå över till utställningsområdet som låg precis intill campingen. Ingen av barnen ville följa med!!! Det var så mysigt och varmt i sovsäckarna!! De bestämde sig för att ligga kvar och spela DS en stund.. Så jag tog pick och pack och gick dit själv.. Därför blev det inte heller några bilder på mig och Ida i ringen.


Men så dyker tjejerna upp.. och Amelia har kameran med. Vi försöker alla tränga in oss under vårt lilla parasoll.. vilket inte går så bra. Men Amelia kan i alla fall skydda kameran.. Här kommer Tristan!! Vår fina hane som vi äger tillsammans med Maria Kölhström.


Fin kille!


Så har Amelia lite spridda bilder på olika hundar.. vågar inte namnge dem jag inte är säker på.. Så bloggläsare kan gärna hjälpa mig och berätta vilka de är..


Så var det dags för mig och Lova i ringen!!


Lova i fin stil!


Titta noga, så ser du hur det regnar!! Lova är helt plaskblöt.. liksom mina jeans..


När hundar är blöta.. så skakar de på sig.. Så här såg Lova ut i ringen.. och ändå fick hon Excellent!!
Placerade sig som nummer tre av de tre som startade i öppen klass.
Blogger vill inte ta in så många fler bilder.. så jag gör ett till inlägg i nästa reklamavbrott i filmen.. Ser på Million dollar baby med de stora tjejerna...

Vi ses igen!
Madelene



1 kommentar:

Lisbet sa...

Vad hurtiga ni är som tältar, trist att ni fick så dåligt väder. Grattis till bra resultat trots väder.