onsdag 1 juni 2011

Canon Powershot G12

Hej!!

Bloggdags!! Det kan man nog säga - energin har inte riktigt funnits där för att skriva denna vecka men nu är det långhelg!! Jag behövde det!! Skönt att ta det lugnt..
Igår kom den fram - den hett efterlängtade nya kameran. Nästan så jag inte vågar ta i den.. :-) Precis som om den skulle försvinna.. Fast denna ska vara bara min!! Diverse olyckshändelser har ju inträffat med min förra - G9:an och till sist fick en kraschlandning med dottern den att helt ge upp.. Men denna ska jag ha för mig själv!! :-) Nu ska jag lära mig hantera den uppgraderade versionen Canon Powershot G12. Så många knappar!! Det har hänt en del på de här åren märker jag. Älskar inte att läsa i manualer men det verkar vara nödvändigt.. Tillsammans med kameran kom manualen.. på tyska, franska, spanska och holländska!! Inget av dessa språk behärskar jag på minsta vis.. så det var bara att leta på internet efter något läsbart!! Som tur är finns bruksanvisningen som pdf fil på svenska! Yes!
Några trevande försök till bilder från idag kommer här:

Ida mitt i blomsterprakten


Gräslök blommar fint..


Maxfield Ida Sofia som blev åtta månader igår!! Sötisen!!


Lite motljus fotografering.. Lova med gigantisk skugga. Kunde ställas upp bättre men min hjälpreda var inte på humör.. ;-)


Amelia och Lova.. som lyssnar på de avundsjuka hundarna som inte fick följa med ut..

Ja.. det tar nog ett tag innan jag hittat rätt i min fotosmak.. det där med att ställa in kamerans vitbalans, etc.. tar ett tag och så många möjligheter finns i den lilla kameran att jag nog behöver läsa länge i instruktionsboken för att behärska den! :-) Det blir nog bra!!

Ha en underbar långhelg!!
Madelene

7 kommentarer:

HaSaTy Field Spaniel sa...

Gratulerer med nytt kamera. Tenker nok det kommer til å bli brukt masse!
Fine bilder, og jeg syns bildet av Lova med solen "på ryggen" var flott! Hun stod fint der også :-)

Marie-Anne sa...

Grattis till den fina kameran! Och det börjar väl bra - fina bilder! Och ännu bättre blir det när du har lärt dig mer! För det är nästan för mycket knappar och inställningar va.......?

ylva sa...

Lycka till med nya kameran, redan fina bilder ! Ha en skön långhelg,själv får jag en lång arbetshelg,men det är ok!

Lena & tussarna sa...

Tycker du lyckats riktigt bra med dina bilder :)
Håller med skönt med lite ledighet!
Hoppas vädret blir härligt också nu när man har tid att njuta!

Leif sa...

Oj vilken bra kamera och oj vilka fina bilder du redan tar och oj så fina hundar- ska bli spännande att se på det som kommer
sa Leif och Nelson

Lisbet sa...

Verkar gå bra med den nya kameran, fina bilder. Ska man lära sig nåt nytt så vill då jag läsa svensk bruksanvisning, det är nog svårt i alla fall.

Anki och tjejerna sa...

Tycker det har blivit snålt med svensk bruksanvisning på det mesta...Tur man kan ladda ner och skriva ut....Man kan ju knappt fotospråket på svenska ens, så ett annat språk...nja då hade det blivit autoknappen på allt :-) Hoppas du kommer att trivas med den och jag tycker nog att vi fick bra smakprov i inlägget!