söndag 5 juni 2011

Grattis Gloria!

Hej!!



Jag har allt saknat er.. de här dagarna som gått utan att jag kommit åt mina "datagrejer" så som blogg och bildbehandling.. Jag har turen att ha en man med stort intresse för tekniken bakom fungerande datorer och han fixar det mesta på nolltid. Nu var det dags för att uppgradera hans dator med några nya delar.. Han älskar att bygga dator.. Och då skulle även min få några nya "kroppsdelar" för att fungera bättre ett tag till. Det gick fint.. men nätdelen klarade inte av en av de nya delarna och "poff" så rök den. Så det blev datavila för mig ett par dagar tills Nils ordnade med en ny del. Nu ska allt in i datorn igen så du som läser detta.. Maila mig så att jag får din mailadress - då dessa försvann i kraschen. Maila till maxfield@telia.com Tack på förhand!!

Lite i efterskott!!
Grattis till vår goa Misa som blivit sex år!! Bilder kommer..
Men först bilder från idag!
Jag, Nellie och Elina steg upp vid den okristliga tiden 04.00 för att göra oss iording inför resa till hundutställningen i Vänersborg!! Färjan fick beställas i förväg.. då "nattfärjor" inte går om ingen reser med dem.. Så det är bara att boka den tid som står på tabellen för att vara säker på att få åka. Så femfärjan hämtade oss och vi kom iväg bra.. Det dröjde dock inte länge innan jag insåg att matsäcken stor kvar så väl packeterad i kylväskan.. i hallen där hemma!! Snopet! Men detta går ju att lösa med dygnet runtöppna bensinmackar - och deras mackor och muffins var helt ok! ;-)

Väl framme i Vänersborg mötte oss strålande sol, gröna gräsmattor och mängder med husbilar och husvagnar vid sidan om utställningplatsen. Så ser man ju vattnet nära.. det är en vacker plats! Trevligt!

Sex fieldar var anmälda och kom till start.


Hela långa raden med "fieldmänniskor" vid ringside!!


En till.. härligt har vi i solen!!


Först ut för dagen i ringen var Ida och jag!!
Ida fick en slät etta idag och domaren Vera Hübenthal ville se mer glädje i ringen!! Så det får jag försöka jobba på! Annars tyckte jag att det gick helt ok med visningen idag.


Ida, mattes lilla hjärta!!


Mera Ida..

En som verkligen inte saknar glädje i ringen, det är Harry!!! Ann-Sofie visade Harry och det gick som en dans!! Vad bra du är Ann-Sofie!!! Harry fick excellent med fin kritik!

Maxfield Harry Potter, drygt ett år gammal..


Kritiklappar är intressanta..


Här är det grundlig tandgranskning vill jag säga.. :-) Gloria skötte sig prima i ringen, som alltid.
Glad och framåt i fin stil!

Maxfield Gloria blev excellent med CK, cert, reserv Cacib och Btkl 2
GRATTIS ANN-SOFIE!!!


Lova skötte sig bra i ringen och blev eller fick excellent.


Lova och jag!


Så Casper.. som  är med och "hejar på" vid ringside!


Monica fixar galant att ha hand om fyra fieldar!

Ida med öronflax!!

Stort TACK till Monica och Roger som bjöd med mig och tjejerna till husvagnen på campingen för fika och trevlig promenad!! Det uppskattas mycket!!

Ha en bra Nationaldag i morgon!
Madelene



7 kommentarer:

Kennel Zelzany sa...

Tack för en härlig förmiddag vid ringside. Alltid lika kul att träffas, hoppas det snart blir igen:)

Marie-Louise Danielsson sa...

Grattis till fina resultat!

Susann sa...

Grattis till kanon fina resultat :0)

ylva sa...

Grattis till alla dina vackra hundar Madeleine !! Du är en duktig uppfödare, resultat kommer inte bara av sig själv!

Marie-Anne sa...

Duktig Ida! Det är ju faktiskt ganska nytt för henne det här - inte så lätt att veta hur man ska vara och vad man ska göra.......

Lena & tussarna sa...

Grattis till resultaten!
Jättefina bilder kul att även du hamnade på bild ;)

Lisbet sa...

Grattis till alla fina resultat, roligt att se lite utställnings bilder på andra fieldar.