måndag 5 december 2011

December sol

Hej!
Vad härligt det var att idag se att solen allt mer besgrade dimmor och moln - och det blev en strålande dag!! Så efterlängtat efter all regn och blåst!! Fast visst hängde blåsten kvar ännu, det var bara att ta på sig mössa och vantar.. dra kapuchongen över huvudet eftersom vinden blåser rakt igenom mössan.. Så bar det av ut i bergen. Härligt var det!! Både jag och hundarna njöt!
Jag föredrar att gå med solen i ansiktet.. även om man förstås inte kan göra det hela tiden på sin promenad så kan man få det mestadels i alla fall. Samtidigt innebär detta vägval.. att jag har solen in i kameralinsen också.. Motljusbilder alltså.. Inte det bästa precis men - ni ser ju i alla fall att det ÄR sol.. :-)  Så har jag fått tokljusa bilder idag.. :-/ men övning (på fotograferande) ger färdighet har jag hört..
Lova och Misa inne i "skogen"..
Här är en sådan typisk motljusbild.. så det blir så många av på mina promenader..

Lova igen.. Kommer du matte?

Irma och Ida på västsidan.

Ida väntar in mig. Alldeles för ljus bild.. men den fick följa med ändå..

Ha en go kväll!!
Madelene



1 kommentar:

Marie-Anne sa...

Motljusbilder kan vara riktigt fina! Nu lutar jag starkt åt en G12 jag också!
Jaha - fram med vinterkläderna på riktigt då.......