torsdag 16 juni 2011

Grattis!

Hej!!

Det är mycket att stå i dessa sista skälvande dagar på vårterminen.. Idag har jag och tjejerna bakat bullar inför skolavslutningen.. vi har fixat med kläder och kollat in tidtabeller för de stora. Jag har varit i stan också och hittade något fint för Lukas att ha på sig i morgon. Barnen var så spända av förväntan inför avslutningen i morgon att de knappast kunde somna!! :-) Mysigt..
När jag skulle provsmaka bullarna vi bakat så bet jag nog lite väl hårt i en flisa pärlsocker.. för oaj vad ont jag har i munnen!! Tandvärk är inte kul!! Jag har ingen aning om det går att få hjälp snabbt hos folktandvården heller.. särskilt inte på sommaren?? Jag får ringa i morgon så fort de öppnar.. men jag vågar nog inte missa barnens skolavslutning! De har övat mycket för sina musikaler..

I morgon fredag är det också födelsedag! Det är C-kullen som fyller sju år!! Oj vad tiden går!! Det är nog så att jag också missat att gratuelera A-B kullen på deras födelsedag.. mest för att jag då hade datahaveri på min dator.. så ett GRATTIS i efterskott till dem med! De blev åtta år den 4 juni..

Vi har fått bilder på mailen idag med hundar i C-kullen! Tack så mycket!!

Maxfield Celeste - Soya som bor i Danmark på kennel Blazewood.


Soya


Soya i soffan!! Tack Lena för bilder!


Här har vi "skepparen" Maxfield Ceasar!


Ceasar trivs också i soffan!! Tack Lena för bilder!!


Nästa skeppare är Maxfield Cid - Lukas!!


Mera Lukas.


Stilig kille - Lukas!!


Lukas gör sig bra i snö också!!


Tack Ann för bilderna!!
Lukas som liksom Soya är i färgen "blue roan"... de har även en bror som heter Cedric som är liver roan - han finns nu att se på Fieldklubbens hemsida som startbild!! Det finns även en brun tik i denna kull som heter Maxfield Celine - Sally. Grattis till er alla!! Hoppas ni får en hundskön dag!!

Ha det gott!
Madelene



4 kommentarer:

Anki och tjejerna sa...

Riktiga skeppshundar :-)

Marie-Anne sa...

Äntligen sommarlov....... Hoppas du får snabb tandläkartid!

Lisbet sa...

Det var några dagar sen jag kikade in, men som vanligt många härliga hund och badbilder. Här uppe har vi redan haft sommarlov en vecka.

Lena Paajanen sa...

Riktiga skeppshundar ! det stämmer de kan ju inte komma ifrån sitt ursprung från Rörö, fiske och båtfärder är det bästa :)