onsdag 29 juni 2011

Onsdag

Hej!

Det kommer en liten kort hälsning från oss idag... har inte riktigt varit mig själv.. I morse så var jag klumpig och råkade slå foten - eller rättare sagt lilltån, i ett stolsben.. Det gjorde ont!! Så att jag ville ropa högt..Tänkte att sånt går ju alltid över, bara att bita ihop. Så skulle jag lämna Linn på Hönö och de stora tjejerna och jag hade lite ärenden i stan så vi åkte dit.. Kunde riktigt känna hur tån svullnade upp allt mer och så bytte den färg till... blå!! Inte så värst klädsamt.. och dessvärre - ännu mera ont!! Varje steg blev till en plåga och det var skönt att få sätta sig i bilen igen. Särskilt på färjorna där jag kunde lägga foten högt upp.. då lindrades smärtan. Har ju hört att man inte gör något åt ens en bruten tå så jag var helt inställd på att inte åka in för koll. Ringde för säkerhets skull till vårdcentralen - som sa samma som jag trodde.. stanna hemma - om inte tån pekar åt fel håll. DET gör den inte.. som väl är så allt kan alltid vara värre. Nu i kväll så börjar smärtan lätta något.. skönt!!

På posten kom ett paket från Apoteket idag.. det var några askar med fästingmedlet Frontline till hundarna att droppa dem i nacken med när vi ska på semester.. Och en solskyddskräm från Apoliva som utlovar BÅDE solskydd och skydd mot skador från brännmanet!!! Det lät bra tyckte jag.. fast jag vet inte om barnen vågar testa om det funkar på riktiga manetet.. DET gör också ont!!

Hittade denna ljuva bild i arkivet.. Det är vår lilla Lova som valp tillsammans med Hildes cockerspaniel tik Happy!! Visst är de härliga?!
Jag älskar den bilden!!!

Ha en skön kväll!!!
Få se vad molbanken västerut ska hitta på när den når oss...
Madelene


6 kommentarer:

Ylva o Cliff sa...

Åh så vacker bild!!!Hoppas tån läker innan semester resan.

Susann sa...

ja den bilden är helt underbar, de liksom bildar ett hjärta med sina kroppar :0)
ha en skön semester !!!!

Lisbet sa...

Hoppas att tån blir bra innan semestern. Jättefin bild på Happy och Lova. Hoppas att ni får en rolig och skön semester.

Marie-Anne sa...

Underbar bild!
Hoppas att din skadade tå inte är för bedrövlig - jag vet hur det känns! Tur i oturen att det är sommar - du kan gå i sandaler och slipper klämma ner foten i riktiga skor... Alltid någon tröst!

Sara sa...

Lova är ju bara för sööt!:)

sara sa...

Lova är ju bara för sööt:)