söndag 6 april 2014

Kungsbacka

Hej!

Igår lördag tillbringade vi dagen i två olika ridhus och av två olika skäl.. Kungsbacka ridklubb var platsen för SSRK utställningen i väster i år. Om jag nu minns rätt så var det utställning här för många år sedan. Då ställde jag ut Molly i unghundsklass. Jag var enda deltagande field och satt med welshfolket - då vi ju även hade welsh på den tiden! :) Det känns verkligen länge sedan!!
En rolig detalj från den dagen var att man fick gratis kaffe när man kom in i ridhuset!! Har aldrig varit med om det på någon officiell utställning efter det...
Det var då det. Nu till dagens SSRK utställning:
Åtta deltagande fieldar på årets utställning, alla tikar.

 Fina valpen i valpklass

 Domaren för dagen var: Arne Foss, Norge.
Han hade stor förståelse för rasen och hanterade de unga hundarna varsamt! Det uppskattas mycket av oss uppfödare! Ovan juniorklass med tre deltagande tikar.

 Här kommer Sabina med finaste Doris som snart blir ett år gammal!!
Sabina och Doris är så duktiga och båda är lika glada i ringen!
 Så fina!!

Jag har valt att lägga ut ett litet urval av bilder av andras hundar. På förekommen anledning så brukar jag ibland bli kontaktad av människor som inte vill att deras field ska vara med på bild eller att de själva ska synas. Då utställning är en offentlig tillställning så brukar jag ändå fotografera.. MEN kontakta mig om du vill att jag tar bort en bild där du/din hund är med mot din önskan.

 I konkurrensen fick Sabina och Doris springa en gång till..
Maxfield Jennica "Doris" fick fin kritik och placerade sig som 3:a btk
CK och med Reservcert!
Grattis till Sabina och Johannes!
Det är alltid kul att träffa er och roligt att ni är så ambitiösa och duktiga med Doris! Doris har ett jättebra hem hos er och vi är så nöjda!

Nästa anhalt blev ridhuset på Clarebergs ridklubb.. där satt jag två ridlektioner och tittade på duktiga barn, ungdomar och hästar.. lite lätt frusen styrde vi kosan hem mot ön.. 

Önskar er alla en skön söndag!!
Madelene

Inga kommentarer: