tisdag 15 april 2014

Whippet släkten..

 Hej!!

Släktforskning kan vara intressant när det gäller människor.. Jag har en äldre bror som är gediget intresserad av detta, så själv har jag aldrig behövt bry mig om att leta efter min egen historia. Den finns redan på papper.

Men det har stort värde att sätta sig in i hundarnas bakgrund och släkt när man föder upp hundar. För att kunna blicka framåt - så måste man blicka bakåt! Så får man se vad man bär med sig in i framtiden..

Jag har lite bilder på whippets idag.. För varje timme närmar sig stunden när vi har whippetvalpar i huset. Dags att presentera några av de väntade valparnas släktingar. 

 Här är finaste Gucci!
LV JCH NO JW-12 NO SE FIN NORD CH Lancar Dream Dazzling Flash
som i helgen blev BIR och BIG 2 på SKKs nationella utställning i Sundsvall.
60 deltagande whippets
 Gucci - pappa till Ritzas väntade valpar. Tack Randi för bilderna!
Jag gillar verkligen den här killen!! Helt ljuvlig!
Länk till Guccis sida:
Whippet gutta
 Det här är Guccis mor Sandy
LV & EST JCH
Estonian Winner'09
LV & EST & LT & BALT & FIN CH
LV Club CH
Amber Sand Lancar Keyzer

 En till bild på Sandy som vid tillfället vinner Finska Whippetklubbens specialutställning med 159 whippets.
Tack till ägaren Oksana Romanenkova som också lånat ut bilderna.
Länk till hennes kennel:
Lancar whippets
CH Amber Sand Lancar Keyzer, Guccis mammaCH Atlanta Airamar Guccis, mormorCH Lancar Dream Daily Sunshine, Guccis syster

Ha det så gott!!
Madelene

Inga kommentarer: