onsdag 24 april 2013

Nyfiken Ritza

 
 Hej!

Idag fick tjejerna ta ledigt från skolan för att gå på Göteborg Horse Show!! Mycket uppskattat kan jag säga.. jag kunde dock inte vara med eftersom vi har valpar hemma.. Jag fick inkalla lite extra hjälp - det blev Pernilla, barnens kusin, som fick gå med dem för en heldag med hästar!!
Jag har varit hemma och myst med mina små.. får aldrig nog!! ;-)

Det finns en till som är enormt nyfiken på det som vi andra tittar på.. Hon kunde inte bärga sig idag utan gick fram för att kolla och nosa..
 

Ritza väckte närmaste valpen genom att peta på denne med nosen..
 

Tydligen är det mycket intressant! Öronen ställer sig rakt upp!!

 Lilla valpen undrar vad det är för en främmande nos..
 
 Ritza blir så lång, så lång.
 
 Ida stirrar strängt på henne men säger inte ifrån..
 
 Sedan blir det lugn och ro.. Ida släpper mjölken..
 
 Det läcker ifrån den lediga spenen.. när det dias på de andra.
 Vad kan väl se mer uttråkat ut än en whippet?? Valparna är rätt trista trots allt.. tycks hon tänka.
 Valparna promenerar omkring på allt stadigare ben.
 
I denna vinkel så ser de ju rätt stora ut.. men kanske jag lägger ut vikten i morgon så ser ni hur det är i verkligheten.. Fast visst växer de snabbt.

Ha en bra fortsättning på veckan!
Madelene



Inga kommentarer: