onsdag 23 maj 2012

Mina två

Hej!!
Nu är det bara så underbart som det kan få lov att vara försommar i maj med sol och värme - naturen som fullkomligt exploderar.. Lyssnade på näktergalen på natten.. den håller till i en dunge några hundra meter från vårt hus.. Vackert! Egentligen skulle man inte vara inomhus alls den här tiden på året! Barnen tänkte nog så för de var ute så fort skolan var slut och de badade i många timmar - DET hade jag i och för sig inte gjort om om jag skulle välja. Men vara ute är härligt.

Min kamera har hittat till ön.. och dags att sätta den i arbete igen då.. Den fungerade.. men mitt motiv var inledningsvis inte alls samarbetsvilliga!! Haha!! Det tog en lång stund att få de här två busfröna att sitta stilla bredvid varandra.
Jag fick sätta dem kopplade på grannens brygga efter att ha fått ge upp försöken att fotografera dem vid de fina vårblommorna.. Den ena ville rulla sig i dem (Ida) och den andre ville brottas (Ritza) med kompisen och bita i koppel etc.. Springa iväg var också ett alternativ som de tog till..

Tjejerna
Den här då?

Ah, där satt den! Den här bilden blev jag nöjd med!
Här är alltså de två - som förhoppnngsvis bär kennel Maxfield in i framtiden!
Våra fina "ungdomar" Ida och Ritza!!

Det har blivit några nykomlingar i huset.. Elinas kanin fick på några minuter två fina små kaninungar! Nakna föds de men det tar bara några dagar så har pälsen vuxit ut och de blir - ack så söta då! Annat är det för Elinas andra kanin.. han var på Blå Stjärnans djursjukhus igår och blev kastrerad!! Kanske ska det minska hans revir något - för han vaktar sin bur ordentligt och en gång bet mig rätt ordentligt.. Kaniner kan!!

Det var allt från ön för idag!!
 Ha det gott!
Madelene





Inga kommentarer: