fredag 25 maj 2012

Blommor och blader och så en liten Ritz..

Hej!
En bloggning så här vid midnatt, det kan väl passa bra! Det har varit ännu en vacker dag på ön och man kan inte annat än njuta i fulla drag av sommarvärme, dofter och blå himmel.
Långholmen i vårgrönska.. enda minuset är att det är fem grågåsfamiljer som betar runt husen.. med massor av gåsskit utspritt överallt! ;-) Hundarna är mycket intresserade av dem.. eller det som de lämnar efter sig..

Syrénerna blommar nu för fullt. Doften vilar tung och jag kunde inte låta bli att plocka med mig några kvistar in för att känna doften även där..
Det finns vildäpplen precis där man går ut i naturreservatet. Jag gillar att det blommar så rikligt och så nära marken.. Det passar bra som bakgrund till en söt hund.

Ritza har fullt upp med att titta och lyssna..
Dels var vi helt nära kenneln med Amstaffar, vars valpar var ute.. dels gick ett par människor precis förbi med sina tre hundar...

Alltid lika söt!
Farmors grannar - raggmunkarna, ska bestämt ut och resa!!
Farmors katt - Ollie som hon delar med sin granne, kommer emot mig med ett beklagande jam.. Som om han frågar vart hans andra matte är.. (hon är på sjukhus några dagar).

I farmors trädgård växer några små rhododendronbuskar! De är vackra!
Passar de kanske att ha som kuliss till en vacker whipp?

Sötaste Ritzen..

Ah.. härlig!! Amelia har fotograferat blommor och Ritza.. Tack för det!!

Ha en trevlig helg!!
Madelene



1 kommentar:

Marie-Anne sa...

Ljuvliga bilder på en ljuvlig ö! Det är nästan svårt att misslyckas med bilder den här (tycker jag) allra vackraste tiden på året!