söndag 13 maj 2012

Hej hopp!

Hej!!
Den är på väg hem.. min kamera alltså!! Jag märker att jag faktiskt är väldigt beroende av denna lilla pryl!! Jag älskar att ta bilder och även om jag ibland får låna Amelias underbara bilder så vill jag ändå kunna dokumentera lite själv - och då särskilt till bloggen. :-)
Oj.. tänk vad barnen har tjatat på mig och i flera år om en egen studsmatta!! Jag har envist stått emot allt tjat.. Men så tillsist föll jag till föga.. Jag tror att den kan bli till glädje för barnen såklart men eftersom vi ställde den borta vid farmors hus - så kan hon få många spontana besök av sina barnbarn!
Det är något som hon efterfrågat - så detta blir nog bra!! De hade som synes inte tålamod att vänta med invigningshoppen tills allt var färdigmonterat..
De är friskusar barnen, i natt har de bestämt sig för att tälta med en kompis!! Huja.. varmt är det inte.
Får höra hur den natten blev i morgon...
Söta Ritzen

Ibland kan man komma i funderingar över livet.. idag hade jag en sådan stund.. Jag kom ändå fram till att jag är i stort sett nöjd med de val jag gjort i livet så här långt. :-)
Det är ju bra!! Om möjligheten funnits så hade jag kanske valt att bo någon annanstans, där man sluppit vara styrd av färjetider och haft större frihet att kunna lära känna nya människor. Nu kretsar det mesta kring hemmets lugna vrå, utflykter som chaufför med barnen till stall och deras släkt. Det är ju inget fel i det och med tiden blir barnen äldre och hittar andra vägar. Då kommer jag säkert att minnas denna tiden och kanske längta tillbaka så smått..

Det var nog med funderingar!!
Hoppas vi får en fin söndag!
Madelene



1 kommentar:

Marie-Anne sa...

Ibland måste man nog fundera lite.......och inse att livet är föränderligt!
Å vad roligt för farmor att hon får en studsmatta tycker jag!