torsdag 19 januari 2012

Lite att visa..

Hej!!

Några få bilder idag.. vi hade en ganska så frisk hundpromad hundgänget och jag.. det kändes kallt i blåsten men var ändå rätt så skönt. Jag kom på mig själv med att tänka: "det vore skönt om det inte kom någon snö nu när redan halva januari gått och det är nära på grönt ute, det är nästan vår"..
Fast, barnen håller inte med..
Himlen speglar sig blåare i vattnet än van den ser ut på bilden..

Kommer ni?

Solen gick i moln..
En liten blick mot Rörö hamn där de två sjöräddnings båtarna ligger och stora fiskebåten Astrid Marie i bakgrunden.

Så den mindre fiskebåten Svanen.. som är Nils arbetsplats. Fast det är Roger som är med på bild denna gång. Man tar ombord trålen efter att de lagat den.. tungt arbete, tur att det finns vinchar.

En glad nyhet nådde oss idag.. men vi väntar ett tag med att avslöja den..
Ni får hålla er till tåls..

Ha det så gott!
Madelene







2 kommentarer:

Marie-Anne sa...

Visst var det skönt idag - och sol! Jag hoppas att "vintern" är över..........

Lisbet sa...

När ni har så där fint väder förstår jag att snö inte känns så roligt nu när vi går mot vår.