tisdag 25 oktober 2011

Så började det..

Hej!
Det är lite sjukstuga hemma igår och idag eftersom ett par av barnen är hemma från skolan på grund av förkylning och tappad röst.. Det blir lite extra tid vid datorn då..
Fick låna ett usb minne av min bror.. Det var något på det som jag måste se.. Så sagt och gjort dags att kolla vad det var.. Jodå det var bilder från förr.. när jag var barn alltså! Min pappa gillade att fotografera - även om han inte på långa vägar kom upp i det bildantal som vi tar idag på bara en enda hundpromenad.. så ger bilderna ändå en känsla från förr.. Se bara här:
Här står hon.. lilla nioåriga Madelene och tar emot sin alldeles egna första hund!!!
Ett glädjens ögonblick!! 1975 var det..
Oj vad jag hade tjatat på mamma och pappa för att få denna hund!!
Det blev en valp hämtad uppe i Norrland hos släktingar där. Någon som hade kennel och födde upp finnspetsar och norrbottenspetsar hade en valp över.. Den blev min!!
Det var min äldsta bror som fick uppdraget att under en semesterresa norröver ta med lilla valpen till mig i Småland.

Kärlek!!
Jag och min hund!!
Hittade också denna roliga bild!! Mamma läser tidningen... och Sajos förstör en annan.. :)
Så en bild från 1977 jag är sådär 11-12 år.. Vi sitter på min urvuxna "gungåsna"!! En ganska glad bild.. Det var roligt att se dessa gamla bilder igen - även om kvalitén på dem är ganska så usel.. Det var diabilder och en överföring till digitala bilder har gjorts..

Djur som hundar, katter och hästar har varit ett stort intresse för mig så länge jag minns! Så man kan säga att det var här det började.. livet på kennel Maxfield!!

Idag fyller D-kullen sex år!! GRATTIS till Dante, Dexter och Simson!!!Jag hoppas att ni som har en D-pojke sänder några bilder till mig så att jag kan blogga med dem!! ;-)

Madelene

3 kommentarer:

HaSaTy Field Spaniel sa...

Så koselige bilder i bloggen din i dag, Madelene!!
Jeg ønsket meg også en hund så lenge jeg kan huske, men fikk ingen... Men det tar jeg igjen nå :-D

Marie-Anne sa...

Vad härligt att ha kvar sådana bilder, oavsett kvalité!

Lisbet sa...

Roligt med gamla bilder, min kompis hade en norrbottensspets, kommer ihåg att den också hade en valpkull. Jag ville också gärna ha en hund, det blev en finspets, hon var faktiskt väldigt fin för att vara en spets, gosig och inte så skällig som många är.