måndag 24 oktober 2011

Maxfield träff på Rörö

Hej!!

På söndagen hade vi äntligen en efterfrågad hundpromenad på Rörö!! Det var så trist väder dagen innan att jag kände viss oro för att det skulle bli samma på söndagen men icke!! Vädret blev strålande med solsken på glittrande hav och 11 plusgrader!!
Skönt!! Vi Röröbor mötte upp vid färjan.. fast de som först klev av var ett gäng med vinthundar med förare!! Mest whippetar!! Räknade inte men det var nog 15 stycken! De skulle också ha en hundträff på ön. Dessa såg vi inget mer av under vår träff så de gick nog längre bort.
Deltagande hundar utöver mina på vår träff var: Sigge, Cliff, Moses, Noa, Gloria, Truls och Amadeus - de två senare var inte fieldar men lika välkomna var de också!

Här följer tre inlägg med bilder från träffen.. kanske kommer något mer inlägg ifall någon skickar sina bilder till mig.. själv tog jag inte många.. Pratade mest hela tiden och hade inte tid att fotografera!! ;-)
Tur att Amelia fotograferade desto mer i stället!

Gloria och Lova i full fart!

Här kommer Cliff!

Cliff

Cliff

Gloria

Maxfield Gloria sitter fint!

Frosty har siktet inställt på något..

Maxfield Tudor - Sigge!! Still going strong vid 12 års ålder!!
Sigge är så lik Molly att jag blev riktigt rörd!! Fina gubben!!
För den som inte vet: Molly var min första field och hon är mor till Sigge och Frosty bland andra..

Cliffpojken

Fortsättning med bilder finns nedanför.. i tidigare blogginlägg!! 

2 kommentarer:

Lev idag sa...

Oj, så mycket fina bilder. Förstår att hundarna var lyckliga när de fick träffas och ha kul. Nu blev jag nyfiken på vad det var för whippet-gäng som var här..hmm!

Kennel Zelzany sa...

Va härligt det var att få komma ut till er och vackra ön Rörö. Gloria hade kanonkul med bad och bus:). Amelia är så duktig på att fota, så många vackra kort på våra härliga hundar. Tack för en rolig dag med gott sällskap och urgod mat. Hälsa mästerkocken att han är otroligt duktig:)! Kram från oss!