söndag 15 maj 2011

Helgen som gått

Hej!!
Så var även denna helgen över.. känns alltid som om tiden går fort.. i rasande fart närmare bestämt och så står man på tröskeln in i en ny vecka igen. Men det är ju så det ska vara!! :-)

Helgen har väl sett ut ungefär som den brukar hos oss.. ett par resor till ridskolan blev det... Amelia är mycket flitig med sin kamera.. så flitig att hon inte hinner skicka över bilder till min dator.. Det löste jag genom att knycka ett par bilder i hennes blogg! Hästar blir det idag:


Amelia red igen en missad lektion så hon var med i stallet även på lördagen, många bilder blev det på hästar. Här är det Linn på favoriten Babsan!


Nellie på Shannon.. en häst med ganska bestämd vilja.. inte helt lätt att få igång och att styra för en liten tjej..
Tack Amelia för bilderna!! ;-)

Idag söndag - var det val till Västra Götalands landstingsval.. tror jag det heter.. Jag tog mig i kragen och röstade fast jag egentligen är helt emot detta omval!! Jag tycker att det enbart är ett slöseri med pengar att inte lösa felaktigheten runt förra valet så här. Har hört att det kostar 54 miljoner att göra om valet.. Vet inte om den siffran stämmer - men de pengarna hade nog räckt till en hel del inom sjukvården till exempel, pengar som man nu istället väljer att slösa bort. Så ser jag det och jag är nog inte ensam om att se det så.. På nyheterna sa man att bara ca 40 % av de röstberättigade hade röstat.. Så kan det gå.

Till något roligare:
Vi säger GRATTIS till kennel Törnskogens som fått en kull med field valpar!!
Lycka till med dem alla Evama!! Länk till hemsidan finns här: http://www.tornskogens.com/

Ha en riktigt bra vecka!!
Madelene


2 kommentarer:

Marie-Anne sa...

Amelia ser jag ofta med sin kamera......

Lena & tussarna sa...

Hon är duktig Amelia med sin nya kamera! Hon verkar nöjd med valet av märke :)

Grattis i efterskott till lille Harry!