tisdag 21 februari 2012

Wow för solsken!

Hej igen!
Jag kan inte låta bli att tjusas av naturen.. av skiften och förändringar och hur det också faktiskt påverkar oss människor! Från gårdagens snöglopp som murade igen fönstren på sydsidan av huset till dagens solsken och glittrande hav - det är bara några timmar emellan!! Drygt sex sköna plusgrader också och jag har vantarna i fickorna. De behövs inte och är gör fingarna fumliga när man ska hantera en kamera..

Hundarna, som vanligt toklyckliga över att leva och att få sträcka ut i härliga långa språng!!

Lova och Ida på Et.
Misa lyssnar!

Allt öppet vatten.. måste badas i och kanske även drickas en slurk ur..
Uppe på Erskullar med utsikt över havet. Det blåser idag..
Havet!! Alltid vackert.. vilket humör det än är på.

"Min" lilla damm som är med på så många bilder.. nu med isen ännu kvar fast kanske några cm med vatten ovanpå.. det går till och med små vågor där kan jag se.. Havet har lite större förstås!! :-)

Jippi!! Isen har drivit iväg och det är öppet hav!! Då måste det badas!! I alla fall om man är hund..
Hundar.

Vår goa "Bibbi" - Irma...
Några isflak har blivit kvar på land..
Jaha, jag böjer mig ner för att få en bra bild på en isflak som glittar i solen.. och vips så är det fullt av hundar i bild!!
Så bara Ida kvar i bild..

Nils och gubbarna ordnar med redskapen.. Det blir kanske avfärd till Östersjön till helgen..

Ha det så gott och ät gärna en semla idag på semledagen!!
I vår affär var de slut.. ;-)

Madelene


3 kommentarer:

Ylva o Cliff sa...

Javisst är det härligt med plusgrader , man får direkt en vårkänsla !! Kul med Tristans valpar!!

Lena & tussarna sa...

Vad härligt det ser ut när snön är borta, nu längtar man ännu mer efter våren :-)

Lisbet sa...

Så sköna natur/vårbilder. Tänk att ni inte har någon snö alls, jag börjar tro att vi får ha snön kvar till midsommar, nu snöar det igen.