måndag 20 februari 2012

Varulvskaninen?

Hej!!
Så var sportlovet över för barnens del och en vanlig vecka tar vid.. Lite trögt att få upp samtliga ur sängarna idag får jag nog säga att det var.. Det är bara hundarna som alltid skuttar upp lika pigga som alltid - ingen av dem är morgontrött! Strålande sol på morgonen var det också.. som så sakta byttes ut till tristare väder - nu i kväll så är det snöblask. Sånt väder som gör att parabolen inte fungerar.. inga kanaler på TV;n.. Tur att datorn finns! ;-)

Barnen vill ge sina innekaniner lite motion även nu när det är vinter och vad är bättre för en kanin än att få skutta omkring i huset? Idag var det Elinas Hugo som skuttade runt någon timme. Hundarna tar det med jämnmod numera.. De har lite olika förhållningssätt till kaninerna. Lova älskar dem och vill gärna se till att allt går bra för dem.. Ida vill leka med dem.. kanske lite för mycket så man får bromsa hennes framfart.. annars har hon inget emot att ligga tillsammans med en kanin i soffan.. Misa som tidigar alltid slickade sig om munnen när hon såg Hugo, har lagt ner den funderingen och låter honom skutta orörd förbi.. Frosty går undan och det gör även Irma!!


Det kan ju vara ganska otäckt när en kanin kommer hoppande sådär..  ;-)
Bäst att krypa upp i lådan som står under mattes skrivbord! Det värsta är att svansen inte vill vara still - när matte pratar med mig så viftar den hela tiden - som ett lockbete till kaninen!!

Varför är kaninen på golvet?? Han kanske vill bita mig?? Vem vet om det är en varulvskanin?? Något är det nog för husse blev lite sur när han kom hem från jobbet... då hade kaninen gnagit av sladden till hans headset!!

Det är jobbigt att sitta upp så jag försöker mig på att ligga.. men ack så trång mattes låda är!!
Jag minns att jag la mig i den när jag var en valp.. det var så mysigt att ligga vid mattes fötter.. men jag minns inte att det var så trångt!!!
Se upp för kaniner!!! Hälsningar Irma.

Ha en skön kväll!
Madelene


2 kommentarer:

Lillian sa...

he he uff stakkars, sånn går det når man må dele hus med flere firbente ;)

Lena & tussarna sa...

Tänk att hon kunde klämma ner sig i lilla lådan :-)))
Härlig berättelse!