måndag 25 april 2011

Den bästa påsken!


Hej!
Så sitter jag här och summerar helgen som gått.. och jag känner mig så nöjd!! Detta har varit den bästa påsken på mycket länge!! Det har varit kanonväder - så att man kunnat njuta varje minut av att se hur våren spricker ut. Så har jag haft min syster och bror på besök på påskaftonen - det är alltid en höjdpunkt att träffa dem!! En ny bekantskap gjorde vi också i och med att kusinen hade med sin flickvän på besöket!! Trevligt var det! Här följer nu ett bildsvep från helgen och jag delar upp dem på två bloggningar..


Många promenader blev det.. som den här, i solnedgångsljus på Et..

Älskar de mjuka och ibland kantiga formerna i naturen här..


Irma med spegelblankt hav i bakgrunden.


Som siluett..


Vatten är underbart att se..


Så en kontrast.. nästan hotfullt och svart - värmande och lysande på samma gång.
Påskefyren - som det heter här.. påskbål hette det där jag bodde tidigare.. Barnen arbetade hårt i vintras för att samla in granarna som skulle mata denna ståtliga eld på påskaftons kväll.. Fint blev det!!

Mera bilder kommer snart..
Madelene

2 kommentarer:

Kennel Zelzany sa...

Otroligt vackra bilder! Den på Irmas siluett är underbar:).

Lisbet sa...

Vilka fina solnedgångsbilder.