onsdag 15 februari 2012

Solig onsdag

Hej!
Efter regn kommer sol.. så var det i alla fall denna gång. Men ack vad halt det blev! Jag skulle ta med mig Misa och Irma för att köra till stan. De skulle på hälsokoll på Västra djursjukhuset hos Robert Cikota.. Jag hade en lite fundering om jag skulle ta stora bilen - som ju är anpassad för hundarna. Men den har ju bara dubbfria vinterhjul så jag avstod och bäddade med filtar i baksätet på lillbilen i stället. Den tog oss fram genom sliriga rondeller med sina dubbade däck.. :-)
Irma blev av med lite blod.. veterinären ringer om några dagar ifall Irmas värden förändrats så att hon behöver justera doseringen av sin medicin. Lite allmän koll av Misa också eftersom hon är lite torr i huden.. Fick med en spray till Misa och rådet att ge henne olja i maten varje dag. Så lite bilder från idag. Vi har ett vilsamt sportlov hos oss..

Ops! Det går nästan inte att stå på fötterna, det är isigt på berget!! Lova har bråttom till de andra och Nellie får hålla sig på fötterna.

Husse med tre.. Nu när snön regnade bort igår kväll och barnen var lite ledsna över det så kunde vi i stället känna lite vårkänsla idag!! Det gillar vi! Ljusare tider!!

Misa är gärna fotomodell åt Elina

Misa ja.. som vi älskar så för hennes charm och allt.. Samtidigt är hon rätt så dominant i vår hundflock vilket ibland ställer till med lite strul för de andra...
Om jag hade hittat rätt person att omplacera Misa till så hade jag kunnat överväga det. Önskehemmet ur mitt perspektiv hade varit hos någon person med mycket tid - gärna hemmavarande eftersom Misa är van att jag är hemma mycket. Som inte har småbarn i huset (eftersom Misa är helt ovan vid det) och inte heller har jämngamla eller äldre tikar.
Till en person som vill ha en pigg och allert hund som gärna är med på allt man företar sig - älskar agility och är nyfiken på all träning, är snabb och lättlärd och vill vara till lags.. Samtidigt är hon älskar att kela och mysa i soffan. En person som kan tänka sig en medelålders hund (Misa blir sju år) i familjen och helst har haft hundar förut.. Vet du någon sådan person så kan du ju tipsa mig...
När alla har ledigt så är det skönt att ta en liten vilopaus mitt på dagen! Lova tackar inte nej..

Nellie ville också vara med och mysa.

Nellie och Lova

Det finns en som inte så gärna vilar i sängen.. men väl skuttar loss lite! Han får riktiga glädjeskutt och far omkring - roligt att se! Lova ville vara med och leka men det kanske blir lite väl ojämnt då - kanin - hund..
Snowball

Goaste Nellie!

Sista bilden för dagen - får bli Frostys nos.. fångad med fisheye inställningen.. ;-) Elinas verk förstås..

Ha en fortsatt bra vecka!
Madelene


3 kommentarer:

Lisbet sa...

Vad bra att besöket hos veterinären gick bra. Här uppe hos oss har vi inte sportlov förrä v 9. Hoppas att ni får bra sportlovs väder resten av veckan.

Lena & tussarna sa...

Skönt att det gick bra hos veterinären och att ni kom lyckligt hem.
Olja på maten brukar jag ha till mina killar, fick för mig att det var du som tipsade om det en gång!
Vårkänslor låter underbart, här hos oss har vi nu fått vinter med en massa snö....
Ni är alla i familjen riktiga fotoproffs, det är alltid en massa fina bilder i din blogg och nu även i dina döttrars bloggar.

AnotherBlågg sa...

Hahah jag älskar en stor go nos, inget går upp mot det :)

Just ja, ni har ju sportlov en vecka innan oss här i Skåne.

Hoppas att du får napp vad gäller Misa.....

Ha det bäst!