söndag 20 oktober 2013

Helgen

Hej!!

Sista minuterna på helgen.. sitter framför datorn en stund..
Några olika händelse..
Två av dem hände på ungefär samma ställe. När vi stod i bilkön vid Hälsöbacken igår så var det en annan bil som i låg fart körde in i vår bil.. Inga skador på oss men barnen och då särskilt Nellie, blev upprörd och lite skrämd.. I morse i samma backe - fick jag i ögonvrån se att det satt en kanin vid vägkanten. Jag hade bilar bakom så det var ju inte bara att tvärstanna. Jag tillbaka och ja, jag hade sett rätt. Det satt en liten förrymd dvärgvädurs kanin mitt på vägen. En bil väjde undan. Några misslyckade försök att komma nära kaninen sedan valde jag att gå runt den i en cirkel. Så stannade jag upp och då hoppar kaninen fram till mina fötter så att jag enkelt kan lyfta upp den. Jippi!! Kändes bra att få den bort från den farliga gatan! Men vad gör man klockan 6.15 på morgonen med en kanin? Ja den fick helt enkelt resa med mig bak i hundburen. Stannade på Ica Maxi och köpte lite hö och en vattenflaska så att kaninen skulle få ha både mat och dryck.
Efterlysningen på Facebook i Öckerö kommun hade effekt och inom några timmar hade jag fått kontakt med kaninens ägare. En familj med glada barn fick tillbaka sin fina kanin som heter Cappuccino! :-)

På mailen kom de här fina bilderna på Maxfield Jennica "Doris"

Doris har varit på sin första hundutställning idag!!
 Utställningen var SKKs inofficiella valp och veteranutställning i Laholm

” 6 mån tikvalp av utmärkt typ. Vackert huvud. Mörka ögon, bra hals. Väl lagd skuldra med något kort överarm. Mycket bra förbröst och bröstdjup. Väl vinklad bak. Mycket bra pälskvalitet. Rör sig mycket bra. Bra drive från sidan och parallella rörelser fram och bak. Behöver mer ringträning är för reserverad. ” 

Riktigt fin kritik förutom det sista ordet! ;-)

Johannes berättar att domaren reagerade på att Doris backade ett par steg när hon först skulle ta i henne.. Men sedan fick domaren undersöka Doris.. Lite märkligt att en domare inte har större förståelse för en valp på sin allra första utställning. Men det kommer andra domare!! Bra jobbat!!!

Dags att sova.. så man har ny energi till den nya veckan som står för dörren.

Ha det gott!
Madelene

Inga kommentarer: