söndag 27 oktober 2013

Vingåker


Hej!

Så var denna helgen slut.. men det känns inte så eftersom barnen har höstlov kommande vecka. Det är rätt tomt i huset fyra av fem barn är bortresta! Jag tror att Elina också tycker att det är lite tomt, så i morgon reser hon till en kompis någon dag..

Jag har varit ute på en resa jag med. Igår hade Whippetklubben utställning i Vingåker. Min plan var att försöka titta extra noga på hanhundar.. Vi har ju planer på att para Ritza nästa år. Ja det var ju en väldigt välbesökt clubshow.. hela 178 whippetar var anmälda! De fick ha tre domare för att klara av den anstormningen!
Roligt!! :-) Lokalen var rätt liten men det fanns ändå gott om plats att sitta runt ringarna - dock inte till att springa med hund.. Jag passade på i lunchpausen att testa några varv i ringen med Ritza för att värma upp henne.
Burnt Sienna Enigma Lounge "Ritza" i ringen vid bedömningen.. Ingen vacker bakgrund men det går inte att göra något åt! :) Roligt att Morgan Slätt fotograferat oss!! Tack för bildlånet!!
Själv hade jag varken barn eller kamera med mig denna dag. Premiär i ringen med whippet i snöret var det för min del också! Riktigt kul!

Domaren hette: Novac Ales
Kritiken: For me a little bit to heavy, Needs a little bit more elegance but, but she has very nice head excellent underjaw. Corr ears. Nice neck. Corr topline. Very nice dept of chest a little straght in upper arm Corr angulation behind. Moves correctly but need more drive in front.
Resultat: Excellent och oplacerad i konkurrensen
Ritza och jag väntar vid ringside!! Trevliga "grannar" hade vi runt oss som vi kunde titta på hundar och prata med! Även Lisa Winder, Ritzas uppfödare var där och det var kul att se Lexi igen - Ritzas mamma.

Så körde vi hemåt mot Göteborg. Valde en för mig ny väg - mot Hallsberg. Så vackert det var längs med Hjälmarens strand!! Vackra höstfärger också förstås!!

I kväll däremot är det inte vackert! Regnet piskar mot rutorna och i morgon väntas första höststormen på västkusten!! Hu!!!

Önskar er alla en bra höstlovsvecka!!
Madelene

2 kommentarer:

Marie-Anne sa...

Hittade du någon fin hanhund till Ritza?

Maxfield sa...

Jag vet inte Marie-Anne!! Det saknas inte hanar om man säger så.. men att välja rätt! Det är en vetenskap!! Jag är nybörjare på rasen och det är svårt att väga hanarnas för- och nackdelar mot varandra. Så ska man ju få låna dem också! ;) Så vi får se...