måndag 2 juli 2018

Juni BIM i Borås!

Hej!!

Igår söndag, var det dags för utställning. Denna gång reste jag ensam med enbart Juni som resesällskap - inte det sämsta! Denna fantastiska soliga sommar så bjöd Borås på - strålande sol och en del fläktande vindar. Jag ställde mitt tält så passande mellan ring 16 och 17. Field skulle gå i den ena och whippet gick hela dagen i den andra. Field sist ut i sin ring. Jag lyckades att både resa (och riva) tältet helt ensam!! Jag gillar Hansagårdentält! Så smidigt.

 Juni
 Blev lite uttittad en stund..
 En liten stund senare fick jag sällskap i tältet av Eleonor och hundarna Kvicken och Storm.
Kvicken på bordet.
Eleonor med Storm och Kvicken. Storm blev 2: bästa hane med reservcert och Kvicken fick excellent med ck men oplacerad. Grattis Eleonor!!

Lite senare fyllde vi på med fieldar i tältet!! Helena, Göran och Monica kom med Nemo och Fina! Så trevligt!! Ett till fieldgäng i ett annat tält då det var sju fieldar anmälda för dagen!
Trevligt att träffas och prata hund en stund! Nu visar jag Görans bilder!! TACK!!
Domarändring i sista stund så idag dömde Benny Blidh.

 Maxfield Nemo tio månader gammal ensam i juniorklass blev bh 3 fick excellent, Ck och reservcert med fin kritik! Grattis! Fint visad!!

 Nemo fick fin kritik
Domaren kollar tänder... och Nemo viftar på svansen.

Maxfield Nyx "Fina" och Monica


Fina in action! Fina fick excellent idag med fin kritik och blev tvåa i juniorklass

Så var det Junis och min tur. Tandkoll..
 Med fin kritik fick Juni excellent och ck i championklass

 Juni i konkurrensklass
 Juni blir slutligen bt 1 med vackra veteranen Greta - Winterbourne Flower Power och lovande tio månader Astrid - Winterbourne Madly Deply Truly i fin följd.
Det var lite kul att se Junis reaktion när hon fick se liver roan Greta!! Hon tvärvände och ställde sig och tittade! Inte ofta med två roaner på samma ställe.

 Sedan möttes Rio och Juni i finalen!! De blev nyfikna på varandra!

 SE U(U)CH Jolie Comme Un Coeur Dit Juni De Kreizker blev BIM och Winterbourne Five Seconds Of Summer "Rio" blev BIR!
Rio fick även sitt sista cert och kan titulera sig som champion!! Grattis!!

Tack till alla för en fin dag!! Tack till Göran för bilder!!

Ha det så gott!!
Madelene

Inga kommentarer: