fredag 21 november 2014

Whippetprinsar!

Hej!

Idag var det äntligen dags att träffa de tre av whippetprinsarna som bor närmast Rörö!! Diezel, Kaliber och så Konrad!
Vi har träffat Diezel och Kaliber en gång sedan de flyttade från oss i juni.. Nu var det kul att se dem igen! Alla tre har hunnit växa till sig ordentligt och är numera  tre riktigt stiliga pojkar!
Roligt att träffa valpköparna också och se att alla verkligen gör sitt allra bästa med sina killar och hur bra de trivs tillsammans! :-)

Vädret var precis som under senaste träffen.. stabilt grått men inget regn..
Elina fotograferade lite medan vi väntade på att Kaliber skulle komma med sin husse och matte.. Sedan blev det lite för mörka bilder eftersom det skymmer så tidigt nu i november..
 Här har vi killen som påminner mycket om sin mor..
Finpojken Konrad!
 Konrad som inte riktigt gillar det där med täcke.. i alla fall än så länge.. Kanske älskar hand det när det blir kallare ute.

 Konrad

 Konrad
 Diezel
 Diezel
 Ett försök till att ta ståbilder.. svårt att se själv hur det blir.. tänker att baktassarna kunde varit lite längre bak. 

 Kaliber undersöker en spännande doft..
 Konrad
 Konrad
 Konrad
 Konrad
 Konrad en riktigt mysig kille!

Kalibers familj hade lite bråttom iväg så honom får vi fotografera honom mer nästa gång vi ses!! Tack för att ni kom allihop!
Jag ber om ursäkt över att jag inte kunde prata så mycket - på grund av en envis halsinfektion och hosta så hade jag idag ingen röst!!
Vill minnas att det hänt en annan gång när vi hade träff också!! Då kunde jag också bara väsa när jag pratade.. Frustrerande för det är så mycket man skulle vilja kunna säga när man äntligen träffas.
 Sandra har ju inte bara Diezel med sig utan även Miloo - Nickis bror

 Syskonen!!
Miloo

Konrad sover gott efter träffen - hemma på sin egen ö. Tack Eva!!

Så en sista avslutande bild.. från när jag och tjejerna tittar på Idol.
Jag fick gosa med Diezel i knät en stund.. Mysigt!!
Sandra och hundarna sover över tills i morgon då de har en träff för sin ras på ön.

Önskar er alla en trevlig helg!!
Madelene

Inga kommentarer: