onsdag 26 november 2014

Katter, hundar och hästar

Hej!!

En sån där dag mitt i veckan.. som ibland känns som en transportsträcka. Jag hade skrivit en tid i min kalender.. och åkte så käckt iväg för att gå på det mötet.. Så visade det sig att det är om en vecka.. Lite väl i god tid kan man säga.. Bara att åka hem igen då. ;)
Längtade efter att gå ut - solsken, kanske sista dagen!
 
 Juni är verkligen tokig i katter.. eller kanske rättare sagt - i katten!!
Vår katt är intressant! Grannens katt gick till anfall när vi gick förbi - på en ensampromenad med bara Juni. Så den tycker Juni inte är lika intressant - snarare läskig!
 Här spanar hon.. kanske man kan få se katten?
 Plötsligt är han där!! Försöker få oss som är inne att bli uppmärksamma på det!
 Vår fina Tintin!!
 Ja! Där är någon som ser mig!! Så jamar han!! Men valparna blir mest uppeggade av det och skulle gärna jaga iväg Tintin om de fick chansen.
 Så valparna och då särskilt Juni kvittrar innanför fönstret.. Tintin jamar utanför.. :)

Så skönt att ta med bara småttingarna ut i naturreservatet för en promenad
De behöver öva sig på att följa mig.. Det går jättebra!! Även om det är lockande med en och annan hästskit..
 Medan vi stod här.. så drog dimman in!! Det härliga solskenet byttes ut mot råkall grå dimma.. Burr!!! Kallt blev det på en gång!

När vi kom tillbaka till grinden så stod den lilla hästflocken där!! Fem hästar som ännu går kvar på bete.

Det var väldigt spännande tyckte de små. För spännande tyckte Lilja.
Jag vill ju att det ska bli ett positivt möte för både häst och valp så vi gick raskt förbi hästarna och ställde oss utanför grinden. Då ville unghästarna hälsa på valparna! Lilja viftade på svansen och nosade på dem! Mysigt!
En av unghästarna.

Sitter och tittar efter passande kurser att gå med valp. Det finns ett stort utbud i Göteborg på många sätt. Svårast är nog tillgängligheten! För mig alltså!

Nästan allt ligger på vardagskvällar. Då har jag svårast att åka iväg.

Men det finns massor av spännande saker, vad sägs om:
Valpkurs för rallylydnadshunden, valpkurs för blivande agilityhunden, valpkurs med inriktning på lydnadstävling? Treibballkurs, berikning, ringträning med klicker, freestyle.. För att nämna något av Kungliga hundars kursutbud..
Hm.. ja.. Inte lätt. Lite nyfiken blev jag dock av denna udda sak:
K9 Nosework - som tydligen är en sport i USA som letat sig hit..
Kanske det kan vara något? ;-)
Vi får se.

Ha det gott!!
Madelene

Inga kommentarer: