söndag 2 september 2012

Minnen

Hej!!

Det är roligt att titta lite i minnenas arkiv.. i bildform alltså! Så roligt med bilder!! Som jag säkert berättat någon annan gång - så förlorade vi bilderna på grund av datakrasch för ca två års tid så inga bilder finns på barnen.. Nellie från ett halvårs ålder och så två år frammåt. Inte heller hundbilder från den tiden - om inte de finns bevarade på någon hemsida.. Vi hade tidigare en annan hemsida - så stängde servern ner.. liksom den tidigare bloggen jag hade på den servern - och då miste vi också några bilder. Jag fick försöker leta upp foton på de hundar som gått i avel hos oss.. Jag tror jag lyckats rätt bra och det kommer att bli en uppdatering på hemsidan så småningom med dessa.. Men ett par hanar saknas: Fieldstar Black Julius "Dickens" och inte heller Winterbourne Black Velvet "Ossian" - hittar ingen bild på dem tyvärr.. Om du har en bild på någon av dem - så skicka gärna!!!

Här är några bilder som jag hittat:
 
Sandvika Senator "Bonus" som är pappa till Frostys första kull, den med sex pojkar!!
Fem svarta och en brun i A-B kullen.
 
Här är en av sönerna - Maxfield Alfons, här på tur i Norska fjällen.
 
Här är Lina!! Matevas Cizeta Moroder - tiken som vi lånade för en kull hos oss.
Hon är tillsammans med hanen W. Black Velvet förälder till E-kullen hos oss. Fem valpar blev det.
 
Maxfield Flora fick en kull hos oss! Det blev en ensam valp - godingen Ida!!
 
Maxfield Eniro Find It Easy "Moses" är far till Flora på bilden ovan..
 
Moses!! Jodå han är ju pappa till fler än Flora - hon har nio syskon..

Idag har Nils och ett par av flickorna varit på Liseberg - det var ömsom regn ömsom uppehåll - men helt ok för bara lite köer och möjlighet att åka flera gånger.. Denna helgen var det också hundutställning i Högbo i Gävle trakten - jag hade en fundering på  om jag skulle packat bilen och åkt dit.. men det föll lite på förstås - att det är otroligt långt att resa samt att jag inte hittade någonstans att bo - förutom tält. Det är inte jättekul att tälta.. ;-) Så det blev inte av.
Jag har sett bilder på Facebook från uställningen där stackars människor och hundar travar på i lervälling!!! Huuu!!! Denna gång valde jag nog rätt i alla fall.
OM man haft en husbil hade jag nog varit lite modigare med längre resor och trotsat vädret lite mer..

Ha en skön septembervecka!!
Madelene


1 kommentar:

Anonym sa...

bonus er dypt savnet. håper hans barn har det fint:)