tisdag 30 november 2010

Sista november

Hej!

Det blev en riktigt kall avslutning på november månad även här på ön. Fast inte ska jag klaga - det är varmt och skönt inne nu när pannan är fixad och ute har det varit solsken idag och snön gnistrar på marken. Trots att det bara är ett mycket tunt snötäcke. Jag tog med mig lilla Ida på en första sväng ut mot naturreservatet idag. Nedanför pulkabacken passade det bra att låta henne prova på denna nya miljö.


"Tant" Misa fick också vara med - mest för att Ida därbak i bilburen skulle känna större trygghet och även vara med Ida på den nya platsen. Här nosas det lite..


Ida själv var däremot vädigt intresserad av att hålla reda på var matte var..  :-)

Eller är det bara om hon är en linslus? Vill gärna vara med på bild..
Se vilken lång blå skugga Ida gör denna sista novemberdag..


Full fart till matte!!
Efter den lilla miljöträningsuflykten var det skönt att krypa upp i mattes famn och komma in i värmen igen.


Hos Linn trivs Ida bra!


Söta tjejer!

I morgon ska chokladkalendrarna fram.. Och så viktigt att skriva namn på dem alla - jag tror barnen har två var.. :-) Det är ju en liten "katastrof" om någon skulle öppna fel kalender!! Julkalendern börjar väl också men jag har inte hört något om den i år.. Får väl ta reda på när TV sänder den.

En god början på julmånaden önskar jag dig!
Madelene

4 kommentarer:

Marie-Anne sa...

Hon såg ju ut att trivas riktigt bra med att vara ute i det kalla vita, lilla Ida! Så söta bilder på Ida och Linn!

Anki och tjejerna sa...

Vad söt hon är där hon skuttar runt i snön lilla Ida =O) Linns famn verkar toppen för en field <3

Lisbet sa...

Fina bilder med snö och solen som lyser. Jag har inte heller hört något om julkalendern men vi får väl se ikväll om den verkar bra.

Lev idag sa...

Det här med vintern och kylan är ett elände...men en tröst är ju att hundarna gillar det...så vi får stå ut!