torsdag 4 november 2010

Ida fem veckor

Hej!
I vårt hem finns det några maskiner som arbetar väldigt mycket.. fast tänker man efter så är det nog de flesta!! Hur som helst så märks det väldigt snabbt när något slutar fungera.. som idag då säkringen gick vid trättmaskinen... Puuuh!! Tänker man då - vi har mycket tvätt i familjen och ibland önskar jag att vi hade två maskiner istället för en... Nu blir väl önskan i stället den att maskinen ska gå att laga och det väldigt fort.

Ida är fem veckor idag! Hennes vikt är nu uppe i 4220 gram.
Tänkte prova med några ståbilder idag. Det är alltid svårt med småvalpar att få till sådana..


Elina ställer upp lilltjejen och det går fint i någon sekund..


Jag fuskar med en köttbulle.. Hmm.. matglad är hon den här varianten..


Jag gillar kameran och särskilt när den fokuserar på mig med en liten grön blinkande lampa - det är spännande!!

Önskar er alla en bra Allhelgonahelg!!
Madelene

2 kommentarer:

Lisbet sa...

Jag förstår att det blir en hel del tvätt hos er, tycker att jag har nog med tvätt med bara två barn. Ida står ju riktigt fint, köttbulle trixet funkar alltid.

Anki och tjejerna sa...

Jag hatar verkligen tvätt. Jag går så långt i min önskan att jag skulle vilja ha en helt självgående tvätt/tork och vikmaskin. Och nu vill jag ju inte gapa över för mkt så jag nöjjer mig med en ;)
Fina lilla Ida <3 Var ska hon flytta när hon blir "stor"?

Trevlig Allhelgona helg på dig oxå!