torsdag 21 oktober 2010

Ida tre veckor

Hej!!
På något sätt känns det som om tiden går rätt fort.. Det blev betydligt höstligare ute på en gång, så fort almanacksbladet blev oktober.. Det är kalla vindar som sveper över ön.. Löven trillar ner och mer höstmörker infinner sig. Jag har lite svårt att vänja mig vid kylan och huttrar och fryser fast vinterjackan är på vid promenaderna. Desto skönare att borra ner sig i soffan på kvällen med tända ljus och en rykande varm kopp med thé! Det gillar jag!

Vår lilla Maxfield Ida Sofia har hunnit bli tre veckor! Så smidigt det kan vara att ha valpar - som denna gång - är det inte så ofta man får uppleva. Flora har mängder med mat och är pysslig med sin valp. Valpen fryser inte utan väljer att sova vid kanten av lådan - där det inte finns någon filt. Värmedynan har vi inte behövt mer än de första dygnen denna gång. Annars är man ju så orolig för en ensamvalp och att denna ska klara av att hålla sig varm. Syskon i valpkullar brukar ju annars gärna sova i en god och varm hög - på varandra!
Men som sagt, det går bra ändå för lilla Ida. Vikten idag är 2520 gram.


 

Flora kollar såklart att allt går rätt till vid fotogfraferingen.. nosen syns till vänster.

Ida lyssnar noga när jag pratar med henne!! Det blir nog en intelligent liten hund! :-)

Mattes lilla tös!!

Ha en bra dag!
Madelene

3 kommentarer:

Ann-Sofie och Gloria sa...

Hur söt kan man bli? Lilla Ida är så söt som socker. Tänk att Gloria varit så liten, hon är stora tjejen nu men fortfarande busig;)!

Marie-Anne sa...

Hon är helt fantastiskt gullig!!!

lena.mattsson@bktv.nu sa...

Så söt så söt ♥♥
Nu är det på dagen ett år sen vi var hos er på Rörö!
Jag njuter ännu när jag tänker på hur trevligt både vi och hade det.

Tänk vad ett år går fort och vad mycket som hänt!

Kram och Grattis i efterskott till tvillingarna!