måndag 29 september 2014

Ny vecka

Hej!!

Så var det ny vecka.. jag gillar måndagar! Det är något visst med vardagsrutiner.. när de är borta - så saknar man dem.. Så njut av nuet i vardagen.

Just nu njuter vi lite extra av att ha lilla Lilja kvar! Så ljuvlig hon är!! Det är en pigg liten valp med mycket energi! Idag har hon provat på att vara i trädgården och då hittade hon en smal springa att komma in under lekstugan.. De andra hundarna tittade avundsjukt på.. av någon anledning så vill de gärna in där. Jag har blockerat vägen in med kompostgaller och annat. Men en liten valp hittade vägen..

Så åkte hon bil med sin mamma och det gick fint. Provar på att vara med alla hundarna i kök och vardagsrum. Det är stort och spännande tycker Lilja.
 Mycket handlar också om det här.. att bära ut en liten valp när man misstänker att en pöl är på väg.. Ibland lyckas man ibland inte.. :)
 Hon är lik sina svarta syskon på denna bilden.. 

 Söt!!
 Jag skulle inte skylla på kameran.. det är den som håller i kameran som inte riktigt hinner med och då blir det suddigt.. 

Mycket sömn blir det för en liten valp!!
Allra bäst trivs hon att sova i mitt knä! Lilla gotjejen!

Vi har fått en del rapporter från valpköparna och det går bra för alla små!!
Så skönt också att den magsjuka som kullen fick efter veterinärbesöket i förra veckan, nu äntligen gett med sig!

I morgon kanske jag lägger ut några bilder som valpköparna skickat! :-)

Ha det gott!
Madelene

Inga kommentarer: