måndag 17 februari 2014

Hästar..

Hej!!

Vi har haft sportlov.. och jag har suttit i bilen en del för att skjutsa både hit och dit. Elina ska göra sin praktik på hunddagis i Bålsta.. De andra två skulle till kompisar i Linköping. Jag var med där och vi var ute och red! Jag har inte ridit på tre år.. så jag var lite orolig innan.. ;) 

Vi åkte till Fattiggården utanför Kisa. De har turridning på SHIREHÄSTAR! Det är helt enorma hästar.. vanlig storlek är 180 cm i mankhöjd och högre.. vikt på 800 kg till runt ett ton.. 

 Vi fick börja med att hämta "våra" hästar i hagen.. De kom och mötte oss.
 Ubbe och några av dem.. Ubbe och Annika skulle dock inte rida själva men deras två döttrar skulle rida med oss.
Grim bekantar sig med en av dem

Så red vi ut i skogen. Snön har smält och det var härligt i skogen. Lite fuktigt förstås men uppehåll i väderleken så det var underbart.
Här kommer vi och har provat på galopp. Nellie på hästen Mary, jag hade en som hette Amadeus och Grims häst Sofie syns inte på bild.. Kanske kommer jag lägga in några bilder till ifall Annika skickar till mig. Den sista bilden är hennes..
Jag skulle rida en häst som var lite slö.. men som Roger, vår tätryttare sa:
"Alla hästarna hade visst vårkänslor idag" så det blev galopp både här och där..
En rolig upplevelse och man kände sig absolut trygg på dessa stora lugna hästar.

RITZA ja hon löper.. så i veckan reser vi norröver för att para henne.. mer om det så småningom..

Ha en underbar vecka!
Madelene

Inga kommentarer: