måndag 3 februari 2014

Miniature valpar

Hej!

Denna veckan har haft tunga dagar... då en nära vän till familjen inte längre finns mitt ibland oss.. Stor saknad och stor sorg..

Något som varit planerat en månad och som ändå blev av var att igår resa till Värmland, närmare bestämt Arvika för att titta på småvalpar.
Elina vill ha en egen kompis att ha med sig på Naturbruksgymnasiet Dingle så småningom.
Så vi har tittat på Miniature American Shepherd valpar.
Elina ska få köpa en tikvalp.
MAS är en ras om ännu inte är godkänd i Sverige, därför räknas de i nuläget som blandras. Klubben arbetar för ett godkännande..

 Nellie och valpar - en bra kombo! 

 Nellie och Blossa, som stannar hos kenneln. 

 Jag och en av pojkarna..

 En pojke somnade i Nellies knä.

 Ännu en söt liten kille

 Lilla tiken Beatrice 

 Tiken Bonbon
 Bonbon är redmerle

 Hej Nellie!
 Flickorna Bonbon och Beatrice - en ska bli Elinas!!
Söt kille!

Elina tog närmare 400 bilder på valparna igår.. så jag gissar att fler kommer i hennes blogg. Det här var ett litet urval! Tack Elina.

Åkte från Rörö vid sjutiden på morgonen.. upp till Arvika.. till Dingle.. så hemma igen vid 23 tiden.. :) Allt gick bra på resan trots att jag lyckades fastna med bilen i snön vid gården.. "hata dubbfria vinterdäck".. som ju är så populära i Göteborg.
Tack till Linnea som hjälpte mig att skotta och putta upp bilen! :) 

Önskar alla en bra vecka!
Madelene

Inga kommentarer: