fredag 22 februari 2013

Fredag och Ida minnen

Hej!

Efter en kall natt har isen återigen lagt sig i viken - det är vindstilla också - vilket gör att isen fryser snabbare. Annars har det ju varit kallt i flera dagar..
 
Det är vackert..
 
Ritza, gracil som ett rådjur.
Ritza
 
Zooom... Ritza spanar på bryggan
 
Nu kommer jag!!
 
Tintin.. som alla katter gillar han att krypa in i kartonger och som här att ligga på skolväskan som Nellie slängt på golvet. Han är en sådan mysig katt!
 
Vi längtar efter valpar.. Hoppas, hoppas att Ida är dräktig!! Kanske kan hon vara det.. för hundar kan bli lite lätt illamånde och idag så ville hon inte ha frukost.. Eller så berodde det på att jag introducerade färskfryst foder - Bravo nötkött.. Detta ratade hon medan de andra glufsade i sig.. Jag har bara tänkt prova det som ett komplement till det vanliga fodret. Om det verkar bra och hundarna gillar det.
 
Letar upp några valpbilder från när Ida var liten.. Se och njut!
Innan ögonen öppnats..
 
Öppnade ögon och uppe på benen.. en liten tjockisvalp!
 
En månad ung
 
Med lillmatte Linn
Uppställd - haha, jag borde redigera bort mig själv.. ;)
 
Goa Ida
 
På väg till veterinär för besiktning - då blir man trött!
  
SE U(u)CH Maxfield Flora - Idas mor

Bloggen krånglar.. för många spelare i vårt hus som är på internet..
Ha en underbar helg!!
Madelene
 
 
 


Inga kommentarer: