måndag 24 december 2012

God Jul!

Hej och God Jul!!

Natten lämnade efter sig ett vackert vitt snötäcke men också väldigt hala partier.. på trappan till exempel eller ute på gatan!! Jag vaknade först och var uppe först.. Barnen vaknade så smångingom.. vill minnas att jag alltid vaknade tidigt på julaftonens morgon när jag själv var barn..
 
Ritza och Ida på morgonräd.. då brukar man väcka barn som sover.. Fast Linn är ju inte hemma så det fanns ingen att väcka i den här sängen..
Ida
Ritza och jag på udden..
Vackert ljus.. som faktiskt blev till sol en stund senare
 
Min fina silkesgris..
 

Viken
 
Så kom tomten.. alltid hundar som reagerar på honom! :-) Frosty är misstänksam.. men hälsade försiktigt.. Ida likaså men kände igen tomten och blev lugn..
 
Vov, vov, vov!! Tomten fick sig en ordentlig utskällning av Ritza som tyckte att han var skum.. Men så var det ju hennes första jul! Matte tog med henne fram och hon fick hälsa på tomten.. så var det sedan lugnt.
 
Men det finns ingenstans att ligga.. Lite knöligt med alla paketen..
 
Bättre i Biabädden då, som matte plockade fram för att inga platser fanns lediga i soffan..

Lite filmmys med tjejerna blev det som avslutning på kvällen.. Jag och Nellie valde en gammal favorit: Polarexpressen! Nils och de stora valde en julklappsfilm...

Nu regnar det!! Så i morgon är snön säkert borta...
Ha en fortsatt skön jul allesamman!!
Madelene



1 kommentar:

Lisbet sa...

Ser att ni fick en vit jul i år. God fortsättning på helgen.