torsdag 20 oktober 2011

Torsdag

Hej!!

Äntligen en solig dag igen!! Det är lite jobbigt när det regnar och blåser flera dagar i rad tycker jag.. Men så njuter man ju extra mycket av fint väder när det kommer! :-)

Visst ser det väl ut som ett sjöodjur kryper upp ur vattnet?? Ett litet svart..

Frosty.. som fått en lite behändigare frisyr runt ben och mage så att hon ska slippa ta med sig så mycket ris och ljung i pälsen när vi går hem.. Utställningarnas tid är förbi för hennes del ändå så bättre då att ha en lättskött päls!
Bilder är kul, bilder kan berätta något och bilder kan vara vackra.. eller helt misslyckade!!! Som när jag skulle fånga Misa.. Fast jag kan bjuda på en sådan bild idag.. Det blir massor av liknande - tur att det är digitalkamera och går att radera efteråt!! Så många halva hundar eller en svans jag lyckats fånga på bild i min dag!! Fler ska det bli!

Ibland går det bättre! Lova i full fart, som alltid!
Ser du stigen.. det är som om någon hade kantklippt de krypande enebuskarna..
Lova och Irma.. Jag funderade lite idag på benämningen "bitch".. som ju är engelska och översätts med "tik" men samtidigt använs som ett skällsord på kvinnor med "skinn på näsan"..
Hmm... jag tror jag förstod det lite bättre idag.. Lova låg i korgstolen.. ovanpå ett tuggben.. och när Ida visade sig i dörröppningen så for Lova iväg med några skall och jagade bort Ida.. Ida som inte visste att Lova hade ett ben att vakta.. förstod inte någonting och blev riktigt rädd.. Senare stod hon och gnällde i hallen och vågade inte komma in i samma rum som Lova!!
Så nog var hon allt lite "bitchig" den kära Lova när hon skulle sätta Ida på plats!!
Det är ju så med tikar - för- eller nackdel.. att de blir lite ranghögre efter varje löp.. och nu så upplever vi att Lova försöker ta in på både Irmas rangnivå och förstås barnrumpan Ida
som ska hållas nere..
Lova

Ida dricker en slurk medan hon tar sig ett fotbad..

Ida, min söta minsting!!

I eftermiddags var det dags för det första av fem utvecklingssamtal!! Det är ju viktiga samtal det där, för barnen och för mig som förälder att veta hur det går och vad som ska göras.. Det känns som det går rätt fort nu.. att det tickar på med en massa händelser tills the grand finale - julen!! Då får man pusta en stund.. :-) Visst är det härligt!! Det är detta som är livet.

Ha det gott!
Madelene


 







4 kommentarer:

Anki och tjejerna sa...

Underbara bilder Madelen! Jag tycker det är rätt charmigt med "misslyckade" foton :)

Nu när Ruthunden bara kommer hem om helgerna så märker vi att det är Kanel som bestämmer på ett mer bestämt vis än tidigare.

Ha en skön helg!

Lena & tussarna sa...

Visst är det charmigt med "misslyckade" bilder, dom kan bli hur härliga som helst!
Digitalvärlden är underbar....bara fota och ev radera :)
Men bilderna i bloggen är hur bra som helst, som vanligt :))
Ha en riktigt skön helg!

Kennel Zelzany sa...

Härliga bilder på fina hundarna:). Känner igen det där om att bli lite kaxigare efter varje löp. Gloria försöker ibland sätta sig upp mot tanten Zelia här hemma men Zelia är en bra fostrare och säger bestämt ifrån och här om dan fick hon allt brotta ner Gloria då hon var lite väl morsk;). Så Gloria får snällt finna sig i att hon fortfarande är "valpen" här hemma!Ha en härlig helg och hoppas att solen är framme på söndag:)!

Lisbet sa...

Freja är väldigt svår fotad, full fart hela tiden på henne, det blir mycket raderande. Zelda är en ganska dominant dam så Freja vet vem som bestämmer, även om hon ibland försöker sätta emot lite.