måndag 31 oktober 2011

Sista oktober

Hej!!
Så är det då sista oktober, klockorna har ställts om till vintertid och mörkret tar vid.. Så känns det i alla fall även om affärerna sedan en månad har dukat upp allt julpynt och belysningar som de vill att man ska köpa till jul.. Mörkt, ja det blir det ju tills det där pyntet så som ljusstakar och stjärnor kommer upp i fönstren.. För min del så kunde man då lika gärna hoppa över november månad.. den är lite för dyster i min smak. Så jul - välkommen med ditt ljus och din värme.. Fast än är vi som sagt inte där.

Helgen hos oss har varit aktiv. Det är som chaufför jag ägnar min mesta tid. Lukas ska på helgläger, tjejerna rider.. Hummerkalas tillsammans med bror, kusin och granne med familj
hade vi på lördagen - där vi förtärde egenfångad härlig hummer!!
Så skulle Amelia skjutsas upp till Stenungsund där hon ska ha prao kommande vecka på ett arabhäst stuteri. Jag tyckte att det var bäst att kolla in stallet först och samtidigt lämna hennes stallkläder där så att hon enkelt kan byta om. Linda som äger stallet och hästarna visade oss runt och lät oss träffa de vackra hästarna. Nellie som var med blev alldeles överförtjust!! Ett litet gyllene arabföl kom till henne och nosade på henne med sin mjuka mule.. Pälsen var alldeles tjock och ullig!! Nellie ville förstås genast ta med sig fölet hem.

Därefter åkte vi vidare till hennes kusin Sofia som bor på Tjörn. Där bor Amelia dessa dagar. Det är också kul för vi hade inte varit i Sofias hus sedan det byggdes.
Idag har Amelia hunnit vara sin första dag på prao och det var spännande att få rapport därifrån. Hoppas att hon delar med sig av bilder sedan.

Själva tog vi en lugn dag efter helgen och det var riktigt skönt! Det är ju höstlov!!! :-)
Nils är ledig från jobbet denna vecka och det är ju skönt för honom och roligt för oss alla. Fast i kväll var det bara ett barn hemma: Nellie!! Då passade vi på att ta lite filmmys hon och jag.
Hundarna letar lite godis i gräset.. dimmig och grå dag på ön..

Ha det så gott!!
Madelene




2 kommentarer:

Marie-Anne sa...

Ser fram emot Amelias bilder! För övrigt håller jag med dig - november kan vi gärna hoppa över........

Lisbet sa...

November är ingen kul månad, mörk och ruggig, Det är väl därför vi här i norr längtar efter snö, blir mycket ljusare då.