lördag 16 juli 2011

En vecka

Hej!

Så har denna veckan gått.. nästan i alla fall.. vi har haft gäster hos - en kompisfamilj som jag haft kontakt med sedan jag bodde i Småland. Det är alltid lika roligt att träffas och barnen  - som är ungefär jämngamla trivs gott tillsammans. Det har blivit sol, bad, promenader med och utan hundar.. mat, fika och så filmtajm på kvällarna. Tonåringarna fick bo i inför sommaren nyinköpta tältet.. Där trivdes de gott och kunde prata ostört.. Men nu har de rest hem och det känns alltid lite tomt efteråt - fast nåja, så tomt i huset blir det ju inte när man är sju personer i familjen! :-) Nils var med stora tjejerna och såg på Harry Potter i kväll och alla var nöjda, de yngsta övertog tältet.. som ju är så spännande att sova i kommande natt.. Då får jag en stund här.


SV CH Maxfield Fixa fick idag sitt andra cert på SKK utställningen i Tvååker!!
Grattis säger vi till både Elin och Per!! Stolta är vi över vår Fixafröken!


Hilde skickar bilder på Pippi som är syster till vår svarta Lova! Alltid kul med bilder på fieldsläktingar!!


En till bild med söta Pippi


Lovas bror Teo och lilla svarta Tallika - som är dotter till Dante och Sofi.
Tack Hilde för bilder!! Kul att du är igång med blogg igen!! Vi ser fram mot kommande valpbloggande! http://hasaty.blogspot.com/2011/07/nytt-blogginnlegg.html


Här kommer härlige Maxfield Dexter i full fart!! Så go han är!!


Lite svårt att säga.. men det är ju Flora eller Dexter i soffan..
Tack för bilderna familjen Hagmans!!

Snart dags att sova! I morgon ska jag upp i ottan för att skjusa dottern och mig själv till "Arab i väst" i Ljungskile. Det är utställning av arabhästar och Amelia som är förtjust i dessa djur vill vara där och fotografera.. Så man får ställa upp.. fast jag är inte så nödbedd!

Ha det gott!
Madelene



1 kommentar:

HaSaTy Field Spaniel sa...

Gratulerer til Fixas Cert, og lykke til på hesteutstilling. Sikkert litt annerledes enn en hundeutstilling vil jeg tro.