söndag 9 april 2017

Kungsbacka utställningen SSRK västra

Hej!!

Jag brukar kunna visa upp en mängd med bilder från utställningar som jag deltar på.. Oftast beroende på att något eller några av mina stora barn följt med och hjälper till med att visa hundar eller vid ringside.. Då har jag kunnat ägna mig åt att fotografera.
Nu är de så stora så de har annat på gång för det mesta.. Så lite sorgligt att få resa ensam till utställning - det måste jag säga.
Men lördagen blev trevlig på alla sätt! Då var det 10 fieldar anmälda till utställningen. Det enda tråkiga var att valparna flyttats till en annan domare och därmed startade tidigt på morgonen - och att alla vuxna fieldar startade sent på eftermiddagen. Det gav oss en LÅNG dag i det kalla ridhuset. Men med så många trevliga människor vid ringside - så gjorde det ingenting! Många glada skratt och hundbus blev det! INGA bilder dock!
Lånar Ann-Sofies bild på söta lilla Vilda - som vann valpklass över vår Fnizza!
Grattis!!
Vilda!!
Fnizza och Vilda fann varandra direkt! Det skiljer bara två veckor i ålder på dessa två.

Juni placerade sig som tvåa i championklass med CK. Fnizza alltså tvåa i valpklass 2 efter Vilda. Grattis till övriga vinnare!

Idag söndag:

Finaste Juni och Fnizza. Vi var ensamma i ringen idag.. och det kändes lite tråkigt att inte ha några att prata med vid ringside. Det var märkligt att jag igår kände igen massor av folk runt ringarna men idag - bara Rolf och Marita vid welshringen!! Gott om norrmän var det förstås även denna dag.

Idag är jag mest glad för den trevliga kritik som båda mina flickor fick. Domare var Kari Granaas-Hansen. Tack också till den okända tollartjej som hjälpte mig att hålla hund medan jag var i ringen
Juni som äntligen trivs i ringen - skötte sig fint och blev BIR!

 Kritik:
Mycket trevlig tik, rastypiskt huvud med korrekta linjer, mycket välutvecklad kropp
välvinklad och välgående.
BIR med CK

Lilla Fnizza fann sig väl i ringen idag. Domaren gillade henne mycket!!
I finalen i valpklass två - så placerade hon sig  inte. Men det var ett fint tillfälle till övning att vara med där.
Kritik:
6 månader, mycket lovande, vackert huvud och uttryck,
bra kropp och vinklar och rörelseschema
BIR valp med Hp

Precis när jag skulle hämta ut hundarnas priser i sekretariatet så gjorde Juni ett kraftigt ryck i kopplet.. Jag såg inte vad hon såg.. Men hon SÅG!! Hon skrek rakt ut av upphetsning! En katt hade vågat sig in i manegen och sprang längs med bortre väggen!!!
Tyvärr älskar Juni att jaga katter..
Jag är så tacksam att den inte sprang där när vi var inne i ringen! 😁
Jag bestämde mig direkt att Juni inte skulle prova lyckan i finalringen - minnet av springande katter suddas inte ut så fort.. Så efter Fnizzas försök i finalringen fick räcka - vi åkte vi hem. Nöjda med vår dag!

Önskar er alla en bra påskvecka!
Madelene

Inga kommentarer: