torsdag 4 februari 2016

Ritzas klagan..

Hej!

Det är dags att jag också får ta lite plats i bloggen!! Familjens prinsessa!
Mig ska man behandla med värdighet. De ska se till att det finns mjuka fluffiga filtar att ligga på och det är verkligen inte ok att låta mig vänta på maten. Den ska serveras i exakt tid. Annars blir jag mycket olycklig. Jag kan sätta mig i soffan och skälla lite då.. eller "babbla" som matte säger.. Det brukar hjälpa - jag tror de gillar när jag babblar för de blir lite glada då..


 Det är lite jobbigt just nu eftersom jag har börjat att löpa.. Matte klär på mig byxor!!
De är inte bekväma!! Jag ser ut och går som en krok med dessa på mig..
 Det är ibland också lite jobbigt att de andra hundarna inte förstår att jag ska behandlas som en prinsessa. Se här!! Detta är väl beviset på att de inte har tillräcklig respekt för mig! Juni har har lagt sig på mig i alla fall till hälften.. andra hälften på armstödet..
 Det blir genast bättre när matte frågar om vi vill ha mat!!!
 Om det är bekvämt? Nej.. men på något sätt får man ju försöka ligga. Nu har matte satt på mig "kalsongerna"! De tycker jag lite bättre om..

Matte tog fram trimbordet!! Det gillar jag! Då vankas det godis för mig!

 Mums!! Ge mig mer godis! Stå ordentligt?? Varför då?

 Jag är mest intresserad av vad matte har lagt på stolen..

 Om jag blinkar åt matte?? Får jag mer godis då?

Kom igen nu.. vad väntar du på?

Matte mumlar något om att det får räcka.. att det inte gick att få mig att samarbeta så värst bra idag.. Att hon fotograferat färdigt.. men jag fick allt godis så jag är nöjd!!

Ha det så gott!!!
Ritza

Inga kommentarer: