torsdag 2 april 2015

Lite av varje

 Hej!!

I kväll så känns det rätt bra.. långledigt för hela familjen! Ser fram emot denna helgen varje år.. Min släkt är rätt så splittrad och vi träffas sällan. Men vid påsk kommer ett par av mina syskon på besök och det är väldigt trevligt!
Nellie - hon tänker på annat.. så som godis! Därför fick jag sällskap till stan idag när jag skulle på återbesök till veterinären med Ida. Nellie ville till en RIKTIG godisaffär!!
En sådan ska visst heta: Hemmakväll!
Till slut hittade vi rätt butik och Nellie fick handla påskgodis! Nöjd tjej!!

Har samlat ihop några mobilbilder från dessa dagar..

Jag och Elina var på kurs hos Kungliga Hundar i Göteborgs Hundarena
här om dagen. Lilla Dimma var med som åskådare medan de yngsta fieldarna Juni och Lilja fick prova på ringträning. Nyttigt och kul! Det var ett varierat antal olika raser som deltog allt från maffiga Grand danois ner till dvärg pincher.. Mycket att titta på för mina spaniels.
 Dimma, glad när hon fick en uppgift efter all väntan.

Nellie och fieldarna på Västra djursjukhuset idag.. i väntan på Robert Cikota, vår favoritveterinär där.
 Juni och Lilja håller mamma Ida sällskap i väntrummet..

 Återbesöket visade att Ida mår bra - och det var ju skönt!
 Att bara sitta still och vänta - är inte så kul - tycker Juni som försöker titta ut genom fönstret bakom mig..

Vi missade precis färjan vi hoppats hinna med.. Så lite mer väntan blev det på Burö.. men vad gjorde det? Vi fick träffa fina Sammy och Messi med familj i färjekön!
Det var länge sedan vi sågs och roligt att pratas vid!!
En liten spontan field träff i all enkelhet!


 Sammy och Messi tycker att alla fina fieldtjejer är söta!!
 Vätterbygdens Call Me Clifford "Sammy"
 Winterbourne Cotton Eye Joe "Messi"
 Messi!
Tack för en trevlig stund med er och hundarna!! Hoppas ni får en skön påskhelg på Hyppeln!

Några fler bilder har kommit till oss:
Oh, han kan nästan inte hålla ögonen öppna.. sömnig Laser!! 

 Leffe helt redo för att fira påsk!!
 Fina Ludde!!
 Lystra undrar vem lilla lammet är..
 Fångade detta ögonblick hemma i soffan..
Go liten hund och go tjej.. min dotter!
 Enya softar..
 Maxfield King Joffrey "Diezel"
 De ögonen... så fin du är Diezel!

 Diezel
Så en lite galen glad bild på Diezel!! :-)

Tack till alla valpköpare som skickat bilder!!
Linda, Thomas, Kjersti, Eivor, Merja och Sandra!
Vi är så glada för alla bilder som kommer!!!

Jag skulle leta efter någon lite äldre påskbild.. råkade finna denna.. ;-)
Visst är den lite färgglad som ett pyntat påskris? Kan inte låta bli att visa den.
Lite galen!
 Ritza såklart! Hon ställer alltid upp!

Skön påsk till er alla!!!
Madelene

Maxfield Joyce "Alice"

Inga kommentarer: