onsdag 21 januari 2015

Grattis Frosty!!

Hej!!

Vi har fått några snöflingor på ön i natt.. inte så mycket så det går att åka pulka kanske.. men lite ljusare blev det här och var.. Dock, på vår udde försvinner snön först..

Idag har vi åter igen en födelsedag att fira!!
Det är SE U(u)CH Maxfield Frosty Morning som fyller 14 år!!!
Grattis till vår gamla ängel!!

Hur är det då att vara Frosty och fylla fjorton?? Det märks förstås att hon blivit gammal.. Hennes glädje är när hon får mat!! Snabba tassar ut i köket!! Eller när husse äter mat... (!)
När husse kommer hem från fisket - så blir hon så lycklig och skäller högt med sitt djupa skall!! Hon tycker om promenader men följer inte längre med på de riktigt långa rundorna.

Valparna.. accepterar hon men säger bestämt ifrån när de stör henne. De har stor respekt för henne och backar fort undan.

Att bli ompysslad - så som kloklippning och pälsvård.. det avskyr Frosty nu på gamla dar! Hon som tidigare slappnade av så att hon låg och sov när man skötte henne - vill helst springa och gömma sig när kammen kommer fram.. Därför får hon numera ha en lite mer kortklippt och lättskött frisyr på sina öron och kropp.

Här är några bilder från idag!!
 Här kommer hon!! Hörseln är det lite si och så med.. hon hör inte när vi ropar men vissa ljud kan nog gå fram tror vi..
 Men synen funkar bra!! Frosty missar inte att fånga - när vi kastar en köttbulle till henne! :-)
Fina Frosty!!

Här är en sommarbild som jag tror är ett par år gammal. Grim har fotograferat:
Sommar!!

Så tillbaka till vintern igen.. Jag och mitt härliga promenadgäng!! Jag brukar dela upp dem ibland.. men idag gick jag ensam med sex stycken. Mitt på ön så är det lite mera vitt på marken.

Så nära bra jag kunde komma!! Alla är med åt rätt håll på bilden i alla fall! :)

Ha det så gott!!
Madelene

Inga kommentarer: