söndag 4 januari 2015

MyDOG 2015 andra dagen

Hej!!

Hur trögt det än är att gå upp tidigt på morgonen så bestämde vi oss Elina och jag att vi skulle stiga upp tidigare så att vi inte skulle upprepa gårdagens misstag.. Att missa whippetvalparna som startar först i ringen..
Sagt och gjort.. klockan ringde strax före fem på morgonen och så reste vi in mot Göteborg. Framme i parkeringshuset strax innan åtta - så var det inga problem att hitta parkering och det var inte heller några köer in till Mässan. Skönt!!!
Påminn mig nästa år om jag får för mig att åka in senare.. att jag ska åka tidigt för att allt ska flyta på bättre!! 

 Först ut var Maxfield King Joffrey "Diezel"



 Ber om ursäkt för lite oskarpa bilder men här är i alla fall ett par bilder med vår prins..
 Maxfield Kaliber
 Både Kaliber och Diezel upprepade gårdagens resultat med att bli tvåa och trea i valpklass. Grattis till väldigt fina kritiker!! Vad månde bliva??
 Kaliber
 Idag var det lilla Liljas tur att följa med på hundfest!!! Hon trivdes gott både vid ringen och med att vandra omkring på mässan! Kröp upp i knäet på både den ena och den andra.. nästan så man fick kontrollera att ingen plockade henne med sig när de gick! ;-)
Här sitter hon vid ringside och spanar på whippetar.. och  mig!

Så var det Elinas tur att för första gången visa Ritza i utställningssammanhang
 Det gick fint!!

 Efter domarändring var det Lis-Beth Liljeqvist som dömde


 Mina fina tjejer!! Ritza fick idag excellent och placerade sig som fyra i öppenklass med fin kritik. Tack Elina för fin handling i ringen!!
 Brorsorna träffas utanför ringen!!
 Puss och kram!!

Här har vi det vackra vinnande whippet-paret!! Grattis till ägarna
Oinonen och Härling!!

Efter att ha shoppat loss på några nya härliga hundkoppel, ett par fritidsbyxor passande för hundaktiviteter och lite annat.. så var det här årets MyDOG avslutat för vår del!! Väldigt trevligt har vi haft!!
Tack till alla som vi mött!

Madelene

Inga kommentarer: