tisdag 29 oktober 2013

Efter stormen

 Hej!!

 I den här regionen så laddade nog alla inför stormen.. eller rättare sagt, bar in alla trädgårdsmöbler och annat som ännu stod ute. Samt annat lättflyktigt - för att slippa bli av med det i den annalkande stormen. Det blåste upp rätt sent på kvällen men lika snabbt var det över - ganska skönt! Ingen förödelse!! Gott!! Då är ju allt inne inför nästa storm - för det kommer säkert fler.

Misa var så här glad när hon gått igenom veterinärbesiktning igår på Torslanda Djurklinik.
Hon ska ha med sig ett intyg när hon börjar på Dingle Naturbruksgymnasium i nästa vecka..
Lite slitna kindtänder längst in var det enda som påpekades - och det kanske man kan få lov att ha när man är drygt åtta år gammal.

 Hon kommer att få en box i hundhuset att vara i när Elina är på lektion - dörren ska förses med en skylt samt ett foto.. Här är skylten!! Jag kunde inte låta bli!! De fanns inte när mina barn var små.. så jag passade på nu en s.k "barnvagnsskylt" ;-) är beställd till Elina att ta med.

Morgontrött liten whippa idag.. Efter "stormen" blev det blåsigt!! Idag har vi haft regn och blåst - det blev promenad i snabb takt för att komma in i värmen igen.

 Lova tycker det är kul att vara ensam med matte!

Bara jag fick vara med och kolla hur det stod till med bryggorna..

Den här bryggan har varit på gång att ge upp i några år.. Nu var det dags.. ;-)

I morgon kommer två barn hem! Mysigt!!
Det är första gången på 17 år som barnen varit bortresta och Nils och jag varit ensamma hemma.. ovant och ovanligt alltså..

Ha en god fortsättning på veckan!
Madelene

Inga kommentarer: